lördag, april 21, 2007

Sista chansen?

Idag är det dags för det beryktade kalaset. Ni vet, det som Mellantrollet inte skulle få vara med men där det sent omsider löste sig. Förberedelserna inför detsamma har mestadels skötts av undertecknad, såsom inbjudningskort, svarsbesked och inhandling.

Fast det är okej, nu har jag gjort mitt. Kommer att vara som en skugga, om än diskret sådan, på mellantrollet. Och minsta tecken på något dumt från de forna klasskompisarna - guess what? Då infaller min transformation, Trollmor goes Tiger!

Och skulle någon av de infernaliskt inskränkta idioterna till föräldrar säga halvsju så blir det mitt absoluta höga nöje att verbalt trycka in dem i väggen. Jag är bra på sådant. Har en naturlig fallenhet för att vara dryg. Och idag känns det helt okej. Nästan förväntansfullt.

För vet ni vad? Nu är vi FRIA! Vi behöver inte vara välartade, trevliga av räddsla för att deras avkomlingar ska ta ut det på Mellantrollet. Så inträffar något idag.... Yes folks, jag är redo. Jag är laddad och jag skjuter från höften!

7 kommentarer:

mossfolk sa...

Hoppas att det går bra idag och att mellantrollet får ett riktigt roligt kalas!

Anonym sa...

You go girl(s)!! :)

Humlan sa...

Kanske, kanske, kanske kan du få de andra föräldrarna att öppna ögonen och se...

För Mellantrollets del hoppas jag att hon får riktigt roligt!
För de andra barnens del, hoppas jag att de kanske lär sig eller att det iaf sår ett frö till eftertanke om hur man behandlar sina medmänniskor.
För föräldrarnas del, så önskar jag faktiskt att du skulle lyckas väcka dom, få dom att inse vad dom håller på med och vad det ställer till med..

Morgondimma sa...

Hoppas mellantrollet får rologt och att alla fattar att det är FEST! Annars.. hugg mot strupen!

Tankevågor sa...

Hoppas för allt i världen att det går bra och att hon får ett roligt kalas och att du kan andas ut sen!

Ankan sa...

Ankan håller anktummarna!

Batbut sa...

Mossfolk, tack - det blev helt okej.
Ankan, tackar men jag förstår inte... en anka med tummar?
Londongirl, jag har andats ut och det var som sagt helt okej om än inte bra.
BC, we did!
MOrgondimma, strupen hittar jag till! Snabbt...
Humlan, tyvärr tror jag inte det - men so what, livet går vidare för oss