söndag, april 01, 2007

I survived!

Två hela dagar utan dator. Frivilligt! Snacka om karaktär. Har varit ute i spenaten och insupit den analkande våren. Dock blev det inget förevigat den här gången, då digitalkameran fick total tuppjuck. Förmodligen en släng av vårkänslor, vad vet jag.

Annars var det mycket sova på Trollmor. Slocknade vid 22-tiden på lördagen efter att ha sovit middag i 2 timmar. Var lite orolig att jag därmed skulle slå upp mina ljusblå (som är gröna) i ottan, men tji fick jag. Lyckades sova ända fram till klockan 8. Så nu borde jag vara utsövd. Vi får väl se imorgon......

Årets första grillning avklarad och det smakade bra. Helgrillad fläskkotlett är aldrig fel. Och så har jag varit på shoppingtur med mellantrollet. De goda tiderna är nu svunna.... innan har jag handlat och kommit hem. Vad jag än visat upp har hon blivit överlycklig. No more! Nu är det en vilja av stål och hon tvärvägrar trollmors inblandning. Hon kan själv i högsta grad. Dock drar jag gränsen vid prinsesslika kreationer med djupa urringningar och mycket glitter. Vi lyckades iaf kompromissa utan blodspillan, så både hon och jag blev nöjda. Värre var det med lilltrollet som fick totalbryt när hon inte fått shoppa, så nu är det en ny tur inplanerad. Zumorgen! Och jag som inte är någon shopohollic direkt, om det inte gäller garn förstås. Men det är bara att strama upp sig, ta fram stora plånboken och de sköna skorna.

Kan kanske behövas som avkoppling, för imorgon är det möte. Med skolan. Och Bup.

Slutligen kan jag rapportera att SSK spelar i Elitserien igen. Inte direkt välförtjänt efter dagens match, men ändock....

2 kommentarer:

Humlan sa...

Inte lätt med viljestarka tjejer med egna åsikter om kläder. Hoppas även lilltrollet hittar en vårgarderob som ni båda är nöjda med!

Håller tummarna för dagens möten!

Batbut sa...

Tack Humlan! Och jag som har två.. viljestarka damer...