torsdag, april 19, 2007

Taktiskt troll

Mellantrollet: Mamma....
Trollmor: Yes baby
Mellantrollet: Jag tycker Du är söt
Trollmor: Tack gumman!
Mellantrollet: Även om Du ser lite rolig ut på morgonen så är Du ändå söt
Trollmor: Tack älsklingen
Mellantrollet: Jag tycker inte kanske att Du är så smart
Trollmor: Jaså inte det? Tänkte Du på något speciellt?
Mellantrollet: Nej, jag bara tycker inte det
Trollmor: Du kanske har rätt gumman. Vem vet?
Mellantrollet: Men vet Du mamma, det gör inget. För jag tycker Du är söt
Trollmor: Tack älsklingen, det blir jag glad för. Men jag blir ännu gladare om Du tycker om mig för att jag är en bra person
Mellantrollet: Men hur ska jag veta det?
Trollmor: Gör Du inte det?
Mellantrollet: Men hallå! Du är min mamma ju och Du måste vara bra mot mig. Sen kanske Du är jätteknasig mot andra

Trollmor: Jo det förstås
Mellantrollet: Men vet Du, det gör inget. För det viktigaste är ju att Dina barn tycker det!

1 kommentar:

... sa...

Hahahaha...i början av inlägget funderade jag på vad hon ville ha...typ...en ponny?