onsdag, april 11, 2007

Guess what?

Vet ni vad som är värre än en sur trollmor?
Det är en sur OCH sjuk trollmor.

Bye bye förkylning och välkommen halsfluss! Nu tänker jag knö ned mig i sängen och ynka mig trött. Jag är världssämst på att vara sjuk. Enda gångerna jag klarar det något sånär bra är när de syr in mig på sjukhuset. Då blir jag dramaqueen i 180. Dramatiska sjukdomar är jag bra på, då kan jag ligga där stilla och invänta den ena läkaren efter den andra. De kliar sig i huvudet, pumpar mig full med medicin och kör undersökningar i värsta high tech stil. Då anpassar jag mig, gillar läget och är den idealiska patienten. Avsevärt värre är det med de här "vanliga" svenssonåkommorna. Då stretar jag på, ignorerar vartenda tecken så länge det går och när jag sent omsider inser fakta, kryper till sängs för att kurera mig. Ja då sätter huvudet igång, jag våndas över hur mycket jobb jag missar. Alla kronor jag inte kan fakturera för är man egenföretagare så har man oftast lååååång karens, så inte en endaste sekin i bidrag blir det när jag inte jobbar. Och så ynkar jag mig. Det är jag väldigt bra på. Kan bero på lång och trägen övning.

Nu ska jag öva mig på att ligga i sängen, titta på DVD och göra ingenting. Och jag ska INTE tänka på jobbet.......

Eller hur?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Massa smittsäkra krya-på-dig-kramar till dig!!! Hoppas det går över snabbt.

Cornelia sa...

det går riktigt bra efter ett tag att inte tänka på jobbet... jag har övat länge nu. Krya på dej!

Anonym sa...

Stackare! Krya på dig riktigt fort nu - men ta det lugnt så du inte börjar jobba för tidigt! Det bara straffar sig och du åker på lunginflammation eller nåt annat jävligt istället :-/ *kram*

Tankevågor sa...

Jag har påsklov och det är så skönt men svårt att inte tänka på jobbet. Jag behöver flera dagar innan jag förstår att jag är ledig.

Krya på dig och se till att bli lite ompysslad!

Mette sa...

Jag är likadan. Tror du inte att det har med vår uppväxt att göra? Man fungerar bra i katastroflägen? Man kan fokusera helt då.

Förkylning blir jag fruktansvärt rastlös och uttråkad av.

Humlan sa...

Jag har varit fräck nog att lägga till dig i ett länktåg! Hoppas du vill vara med.. titta in hos mig och se vad det är.