onsdag, september 10, 2008

Rappyt från en knäskål

Ibland är jag en inte riktigt klok. Jag kan få totalt frispel och bli som värsta fjortisen, fnittra hejdlöst åt totalt idiotiska "below the belt" skämt. Helst om jag kommer på dem själv. Så ego är jag!

Igår fick jag ett totalt tuppjuck när jag pratade med en stor, liten dam. Hur det hela startade vet jag inte men det blev någon konstigt hybriduppfinning som involverade ninjas och kulor, missade helt det där med geisha. Nu går det inte att rekapitulera sådant, men fy attans så befriande det var att fnittra hysteriskt.

Satt fast i bilköer och tjöt av skratt. Bilisterna runt om mig fick förmodligen "Falling Down" varning och satt med SOS knappen beredd. Det är bara att inse hur man själv skulle reagera om man fick se en medelålders kvinna sittandes bakom ratten med tårarna sprutandes och vilt vrålandes. Jag skulle garanterat larma på, fort som busan.

Idag fick jag en annan genialisk idé. Och om jag vore modig skulle jag göra det. Bara för att liksom. Jag har nog världshistoriens absolut sämsta sångröst. Någon mystisk form av basröst i falsett i kombination med en total tondövhet gör att jag kan massakera vilken sång som helst, med bara en endaste ton. Bara det en bedrift i sig!

Hur som, det skulle vara något kul att se hur Idoljuryn skulle hantera en sådan som mig. Där kommer då en hyffsat representabel kvinna, propert klädd och säger sig sjunga ex.vis Ring of Fire (som en viss vän hatar när jag sjunger), dra på järnet och se deras reaktion. Det värsta är att det garanterat skulle hamna på youtube som worst ever och så skulle mina små troll få lida för det i tid&evighet. Men en spännande tanke dock...

En helt annan sak; varför syr jag alltid gardiner för hand när jag har en symaskin? Finns det någon freudiansk tolkning av detta så pls tell me! I mitt kapitel om boande har vi nu avklarat Lilltrollets och Mellantrollets rum, köket är on the go. Och jag känner mig stark! Tänk så kul det är att göra om. Någon som vill ha ett besök kanske? Jag är fenomenal att remejka ett hem med lite målarfärg och tyg, möblera det optimalt och höja trivselfaktorn (sa hon ödmjukt).

Nu kanske vän av ordning undrar vad knäskålen i rubriken har med saken att göra. Absolut ingenting. Bara kände för det!

Nu ska jag ligga med Denise Mina. Suss gott!

BTW, ni har väl inte glömt bannern....

2 kommentarer:

Béatrice Karjalainen sa...

Du kommer får konkurrera med mig i så fall för jag tror nog jag har världens sämsta sångröst. Ungefär samma kombo som din och totalt tondöv. ja får aldrig sjunga högt här hemma då börjar familjen kasta saker på mig så i bilen när jag är ensam skruvar jag upp volymen och skrålar (om jag nu inte lyssnar på P1).

Batbut sa...

Ska vi bilda band och söka ihop nästa år ? *s*