måndag, juli 18, 2005

Almost there...

Efter någon vecka i spenaten tog vi oss en asfaltsdos igen. Egentligen hade vi inget hemma och göra, men trollen skrek efter parken. Att vi hade hela naturen omkring oss uppskattades inte alls på samma sätt som den lilla gröna oas vi har hemma i stan.

Och vad mötte oss hemma? Jo tack, dryga 100 ouppackade flyttkartonger! Ingen vänlig själ som åkt dit och packat upp, utan allt stod där så snällt och väntade.

Iofs var det lite roligt, för på de 3 veckor som gått sedan vi packade ned sakerna har jag glömt vad vi hade. M a o hade jag lilla julafton, varje låda innehöll någon ny överraskning. Har slitit som en gnu, och nu är det 20, jag upprepar tjugo, kartonger kvar! Nästan ingenting, en fis i universum och så är det klart!

Och då kommer vi till den roliga biten - inredning! Stortrollet har börjat svettas redan nu, vet att han måste välja mellan pest eller kolera.

Pest - han följer inte med på inredningsrundan, och då kan han inte styra över vare sig ekonomin eller inköpen.
Kolera - så följer han med, men måste å andra sidan gå igenom a l l a inredningsbutiker.

Det är m a o en omöjlig ekvation, för han loosar hur han än gör. Stackarn! (hihi)

Och själv kan jag gå där och sukta över soffkuddar, lampskärmar, mattor och annat smått och gott. Har dock lovat mig själv dyrt och heligt att vinglas blir det inga fler! För att vara en person som nästan aldrig dricker vin så har jag en otrolig förkärlek att shoppa vinglas. Slutade räkna när jag kom till 50, är det riktigt normalt? Tror det är någon form av obsession, kanske finns terapi för sånt?

En annan sak jag är helt tokigt i att köpa är stearinljus. Om man packar upp en hel flyttkartong fylld av stearinljus, kan även det räknas till ett beroende då?

Däremot hittade jag nästan inga servetter! Måste nog ta en tur till IKEA igen, fast då lär maken lägga in sitt veto. Mina två senaste IKEA besök gick inte som planerat;

Besök 1: skulle köpa bäddmadrass till övervåningssäng, köpte sommarhus (dock inte på IKEA)
Besök 2: skulle köpa bäddmadrass till sommarhuset, köpte nya "motordrivna" sängar (dock inte på IKEA).

Å andra sidan ser jag nu att det kanske har något med bäddmadrasser att göra. Måste testa, om jag en tredje gång kommer hem och köpt något som är 1000% dyrare än avsett så vet jag att det är IKEA det hänger på. För några fler bäddmadrasser behöver vi inte!

7 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Beroende, för att du har lådor fulla med ljus? Nä... för i så fall är jag det också. Och det är jag inte!!!

Du kan i alla fall skatta dig lycklig, som HAR flyttat. Vi har ju vårt framför oss. *pustar*

Ilva sa...

Du later som min granne Virgilio som hamstrar allt fran stearinljus i alla de former till tvalar, de har hela byralador fyllda med bara tvalar och han fortsatter att fylla pa..o sen var det nar han kopte bara kopparsaker eller krukor.. nar han skall kopa nat sa kommer han hem med MINST tva av den. Nagon gang skall jag lagga ut mina bilder pa hans basilikaodling, hans fru bonfoll mig att sluta kopa sant och komma och hamta hos dem!! han ar suveran, helt underbar!

The Female Dinousaur sa...

Du får inte missa ett inredningsbesök på nya The One i Sverigehuset... Åååååå, vad dom har kasta-ut-jättemycket-pengar-på-onödiga-inredningsprylar-mycket saker där!

Batbut sa...

tror jag måste skaffa förmyndare till mig själv då *s*, eller byta till ännu större lägenhet..huvva *s*

Bloggblad sa...

Hm... det där med stearinljusen tycker jag du ska ta upp med din terapeut... Låter osunt!

Själv funderar jag på att göra som i "Rent hus" och slänga ut allt i trädgården och sen bara ta in det nödvändigaste... ett stearinljus eller två...:)

Batbut sa...

Framförallt när jag ska städa eller flytta känner jag; ut med allt! Spara sängen och soffan, och så har rent hus. Eller så kan jag smälta ned alla stearinljus till ett jätteljus - lär konkurrera med Eifeltornet då *s*

Ilva sa...

Bloggblad! Ar du pa det igen??? Din fantasi ar da av det varsta slag!! Racker inte lokpajsbilder for dig??