söndag, juli 31, 2005

Döda dem!

Totalt tyst, rullgardinen neddragen och mörkret totalt. Känner hur det tynger i ögonen och sömnen börjar sakta krypa över mig. En eftermiddagslur i lugn och ro. Då börjar det!

Zzzzzz Zzzzzz Zzzzzz

Ett helt jävla gäng B52 störtar in i rummet, surrar omkring och letar efter jungrulig hud.
Smack! Fick en, men en hel drös är kvar. Kommer till kompisens försvar. Inser inte att han är massakerad sedan länge. Kadong, attack mot vänster vad och jag är snabbt där. Splash! Fick 2 till på en träff. Jakten fortsätter och till slut är de utrotade.

Rullar över på andra sidan och försöker hitta nytt skönt "vila middag läge". Börjar dåsa in lite fint och då hörs det, igen. Zzzzzz Zzzzzz Zzzzzz

Hela jäkla flygvapnet är på gång! Hysterisk jakt börjar, och jag står visserligen som slagets vinnare, men kriget har bara börjat.

Ger upp, går ut och börjar laga mat istället. Jag hatar mygg!

10 kommentarer:

Theron o familj sa...

Jag med!

The Female Dinousaur sa...

Samma här! Och getingar, knott, fästingar, myror, och.... :-)

Bloggblad sa...

Jaha - då kanske jag ska hålla tyst om att jag aldrig får några myggbett. Kan se nångång att nån försöker, men det blir liksom inget. Mitt blod luktar nog as lång väg - av all vitlök jag förtär mot fästingar.
Fast å andra sidan har jag aldrig nånsin haft ett myggbett... jag kanske luktar surt bloggblad...

Vi på Kantarellen sa...

Inte jag heller...nästan har väl fått två i år.

Vi på Kantarellen sa...

Vad luktar inte då jag?

The Female Dinousaur sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
The Female Dinousaur sa...

När jag får myggbett, blir dom stora som femkronor och kliar för en femma till. Kan vi enas om att utrota alla insekter? (stavade som en kratta och var tvungen att ta bort första inlägget...)

Theron o familj sa...

Står du fortfarande och lagar mat?! Jag väntar på ett nytt inlägg här. (och ett nytt kapitel), he he..

Batbut sa...

åkte hem till stan, behövde lite asfalt *s*

Batbut sa...

Bloggis och mamsen - anledningen till att myggen ratar er har förmodligen något med stavgången att göra. Exakt hur har jag inte kommit på ännu, men det har förmodligen något med att ni i myggens ögon ser ut som jättemygg där ni kommer klivandes med stavarna (=gadden). De törs helt enkelt inte. Vi andra är stackars oskyddade offer *s*