lördag, juli 30, 2005

Ljuva minnen!

Vissa dagar vaknar jag i det förflutna, och blir lite sentimentalt gråtmild. Hör jag sedan vissa låtar på radion är det totalt kört, då regreerar jag till tonåring och är allmänt hopplös en hel dag. En del låtar väcker starkare känslor än andra:

1. Hotel California / Eagles: Club 33, Palma Nova. Snowbolls och hysteriskt kär i M.

2. Let's dance / Ola & The Janglers: Debut som cheerleader inför fullsatt basketpublik. Exhibitionisten fick sitt lysmäte fullt

3. Feelings /glömt med vem: Solosång för fulla muggar och grannen hotar med polisanmälan. Osympatisk herre tycker jag!

4. The Rose / Bette Middler: Seglora kyrka, vacker septemberdag med strålande sol, stortrollet snygg som attan i frack

5. Morning has brooken / Cat Stevens: småtrollens dop, vacker solosång i Seglora

6. I will always love you / Dolly Parton: bara för att den är så underbart vacker

7. No woman no cry / Bob Marley: Gröna Lund, knökat med folk i reggeatakt

8. Caroline / Status Quo: olovandes på konsert med ett gäng franska sjömän

9. Blame in on the boogie / KC & The Sunshine band: Club Med och party! Lite flirt med collegepojken L.

10. 1999 / Prince: Åre, charmige T och Country Club

11. I'm so Excited / Pointers Sisters: inledde romansen med C

12. Suicidal Blonde / Inxs: flirten med S tar sin början, nervig låt *s*

Och så vidare. Men nu kallar kökstjänstgöringen, eventuellt återkommer jag i ärendet.

4 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

jag har laddat min mp3-moj med riktiga partylåtar från just den tid dina låtar är ifrån + några känsliga bitar som spelat en viss roll i mitt kärleksliv. Jag spelar den spellistan när jag vill känna mig ung, fartig och åtråvärd. Det funkar varje gång.

Bloggblad sa...

Jag hörde "The Rose" på konsert i kväll. Åååååå så fint de gjorde den!

The Female Dinousaur sa...

Åh, var du också på Grönan och såg Bob Marley?! Det är så häftigt att vara en av "dom som var där"! Och tänk att musik ska vara så intensivt förknippat med förälskelse...

Batbut sa...

Grodan; musik är lycka!
Bloggis; the Rose är kärlek!
Biggis: du och jag och några tusen till.. Men det var bra!