lördag, november 04, 2006

Lilltrollet tolkar verkligheten

Trollkompis: Idag ska jag till min mormor.
Lilltrollet: Jag har ingen mormor
Trollkompis: Har Du ingen mormor?
Lilltrollet: Nej, inte i Stockholm. Min mormor bor i himlen.
Trollkompis: Har hon alltid gjort det?
Lilltrollet: Inte alltid tror jag. Men så länge jag har funnits har hon bott där.
Trollkompis: Men då har Du aldrig träffat Din mormor?
Lilltrollet: Jo det har jag, på ett sätt.
Trollkompis: Hur då?
Lilltrollet: Pappa har träffat mormor. Och innan jag bodde i mammas mage var jag ett frö hos pappa. Då träffade jag henne!

PS 1: btw, ibland känns mina barn riktigt lugna......
PS 2: ingen som ville ha en rattmuff?
PS 3: jag har ont i lilltån. Ska aldrig mer spela fotboll med stävelknekten i gjutjärn!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill gärna ha en rattmuff ;o) Men jag är nr 44 för mycket så... Nä. Bidde ingen för mig.

=)

... sa...

Hade jag haft körkort och bil hade jag definitivt velat ha en rattmuff...kan du inte sticka cykelhandtagsmuffar?

Anonym sa...

Åhh detta lilltroll...slutledningsförmågan är fullständigt lysande..Ser reklamen där ett annat lilltroll skrivit i sanden Farmor du glömde dina tänder..med jättetext...kan det varit ett troll från Batbutistan tro? Misstanke föreligger.:)

Batbut sa...

Tess, eftersom ingen nr 50' anmälde sig kan Du gott få en rattmuff! Färg?
Kimmi, absolut! Har just färdigställt ett par handledsmuffar i flouriserande blå färger. Rätt läckert faktiskt. Och en grön tröja hann jag med också i helgen.
Filifjonkan, man skulle nästan kunnat tro det men i detta fall är mina små troll oskyldiga *s*

Anonym sa...

En röd, så den matchar min vinterjacka ;o)

Mailadress för annan adress finns på min blog =)

Batbut sa...

En röd! Okej, men Du... hur fasiken gör man en rattmuff? Kanske det duger med armmuffar?