fredag, november 10, 2006

Vardagskärlek

Mellantrollet: Jag tycker inte om när Du blir arg mamma
Trollmor: Jag vet gumman. Och jag tycker inte om att bli arg heller. Jag är ledsen för det.
Mellantrollet: Jag med.
Trollmor: Men förstod Du varför jag blev arg?
Mellantrollet: Ja, för jag lyssnade inte.
Trollmor: Nej, och när jag sagt till flera gånger som blir jag arg gumman.
Mellantrollet: Jag vet. Och vet Du mamma, det gör inget.
Trollmor: Jaså, varför inte?
Mellantrollet: För att Du gör det för att Du älskar mig!
Trollmor: Helt rätt hjärtat, Du är klok Du.
Mellantrollet: För om Du inte älskade mig skulle jag få göra som jag vill.
Trollmor: Mitt i prick vännen. Hur har Du blivit så klok?
Mellantrollet: Jag är nog född sån

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om man inte visste hur gamla dina trollungar är skulle i alla fall jag tro att de var bra mycket äldre än vad de är. Hoppas de fortsätter vara så här, för de är underbara! (I alla fall i det som vi läsare får se ;o)

Batbut sa...

Ibland blir jag lite nervös över dem...*S*. Och de är inte alltid underbara, ibland frestar de mitt tålamod så det heter duga!