torsdag, november 02, 2006

Sanningens minut!

Jag tycker det börjar bli attans tyst här. Nästan som om jag vore alldeles ensam. Så nu undrar jag vad som är problemet. För att underlätta har jag lite alternativ:

1. Jag har blivit trist och tråkig
2. Ni lever livets glada dagar IRL
3. Jag har noja igen

Btw, så skolkar jag idag! Hur skönt var inte det? Har avbokat alla möten, har suttit och jobbat i pyjamasen med många stora koppar kaffe. Nu ska jag eventuellt ta mig en dusch innan jag förpassar mig till mysfåtöljen och påbörjar en ny stickning. Det blev en halsduk igår. Möjligen att bild kommer om andan faller på (och ni tjatar *s*).

Såg ni bilderna på trafikkaoset i tidningen idag förresten? Jag var där, in person. Och jag undviker väldigt gärna att göra om det! Jag var en av de lyckliga som fick med mig bilen hem, helt utan bucklor.

11 kommentarer:

Ilva sa...

Ovrhuvudtaget lite kommentarer overallt, kanske fingrarna har stelnat av kylan... mys pa! p&k

The Female Dinousaur sa...

Tack och lov jobbade jag hemifrån igår och slapp kaoset. Jag hade dött hysteri-döden att sitta fast i kö i timmar.

Jag tror att den värsta blogghysterin har avstannat. Märker både här och där att kommentarerna sinar. Eller också är det så att många läser, men få kommenterar. Jag läser (periodvis) en hel del, men det är inte alltid jag lägger en kommentar. Och här hos dig läser jag ALLTID! :-)

... sa...

Alt 3. ;-)

Personligen är jag inne i en period då jag läser mer än jag skriver.

Jag har dig på mina favvo RSS så jag ser ALLT nämlisch. Men, det kan ju inte du veta!

Inatt låg jag på sjukhuset med Loppan. Major allergiattack. Hon får gå med adrenalinpenna med sig hädanefter. Inge kul, inge kul alls faktiskt. Urk.

Anonym sa...

Jag läser bla din blogg varje dag för jag tycker du skriver så himla bra, men har en känsla av att ni som bloggar (OBS! detta gäller inte just dig utan generellt) bara vill ha kommentarer o samvaro med andra bloggare, och jag har ingen egen blogg och känner mig då som om jag inte har "rätt" att kommenter ibland på vissa bloggar.
En del bloggare är väldigt aktiva med att svara på kommentarer så att det känns mer som en chatt/dialog vilket är jättekul.
Fortsätt skriva för du är absolut inte tråkig eller nåt annat.
"Morskan"

Bloggblad sa...

Jag håller med dig - ibland känns det som om flera ur "gänget" har lagt av, jag ser sällan till dem. Och dig ser jag inte ofta till heller...
Jag tog en lång paus och det märks också, många försvann visst helt. Men å andra sidan dyker det upp nya, och jag är glad över alla roliga bekantskaper i bloggvärlden. För att inte stressa upp mig, har jag bestämt mig för att sovra både läsande och skrivande.

Morskan: Man är SÅ välkommen även utan blogg, tycker i alla fall jag, det är väl bara det att man lär känna personerna bakom signaturerna mer när de har egna bloggar.

Batbut sa...

Ilva, klart ett alternativ. Folk är stelfrusna
Biggis, I know baby. Och jag är själv urkass på att kommentera så egentligen ska jag ha stryk!
Kimmi - se svar till Biggis. Men stackars lilla Loppan då! Är hon okej nu då?
Morskan, här är Du alltid välkommen - med eller utan blogg. Det är sällskapet jag uppskattar - inte tillbehören.
Bloggis, som jag skrev till Biggis - egentligen ska jag bara vara tyst för jag har varit urkass på att besöka och kommentera.... Har haft fullt upp med att hålla näsan över vattenytan..

Vi på Kantarellen sa...

Ja, jag tror värsta blogghysterin är över. Folk orkar inte kommentera överallt längre. Och lika "lat" är jag!

Men jag tror att alla vi "gamlingar" har lika många om inte fler läsare som föut. Men man bara inte orkar kommentera längre.

Så stå på dig.... vi finns här, även om vi är tysta ibland.

... sa...

Jarå...hon är utom fara...står vid vardagsrumsbordet och äter smält piggelin med tesked. Hon är på ett sjujäklars humör så vi låter henne hållas. ...DÄR åkte den smälta piggelinen i golvet. Klibbighetsfaktor: MAX!

Jag har inte sovit på 24 timmar så jag kommer strax att dra mig tillbaka. :-)

Tack för dina muntra tillrop! :-D

Humlan sa...

Jag läser också (nästan) varje dag, men jag har problem både med formuleringsförmågan och att kunna skriva kommentarer på sista tiden.
Ibland händer det ju också att verkligheten tränger sig på, men det brukar gå över ganska fort...

Bambi sa...

Jag har haft "mellanfisk" läge och inte varit speciellt aktiv varken i bloggvärlden eller IRL ;-))

Så inte beror det på dig, såklart!
Kram!

Batbut sa...

Tack Mamse! Jag hänger kvar
Kimmi, vi vet var vi har varandra - i vått & torrt!
Bambi, mellanfisk???? Men jag förstår vad Du menar. Lät lite suspekt dock...*s*
Humlan, den där verkligheten kommer ju i tid och otid...*s*