söndag, november 19, 2006

Sköna söndag

Idag var det sovmorgon för trollmor. Hur skönt var det inte att förvirrat vingla in i badrummet strax efter 6, sincillera och sedan som på radar knata tillbaka in i sovrummet där jag lyckades knoppa i 3 timmar till! Så idag har jag sett ut som en nyponros, nyutsprungen och skär (skulle inte tro det...).

I övrigt kan jag rapportera att jag missade det där med vilodagen, igen. Är ni förvånade? Fast ganska lugnt tog jag det, lite hoppborg med småtrollen (fast jag satt mestadels vid bordet och stickade). Kreativitetsmässigt har jag legat lågt, lyckades färdigställa ett brokaddrapperi till hallen. Guldigt och fint blev det, måste säga att jag är klart stolt. Framförallt är jag glad att jag slipper se alla jackor, kappor och skor som trängs där bakom. Lite halsdukar har det iofs blivit, mestadels till små troll dock. De är nog de mest halsdukeutrustade barnen i hela Storstockholm *s*.

Eftersom jag är blondin kan jag med gott samvete delge er följande lilla episod, direkt från fablernas värld:

En blondin kliver in på biblioteket, går fram till disken;
- En Big Mac tack.
- Men snälla fröken, det är är ett bibliotek.
- Oj då ursäkta. En Big Mac tack!

Inga kommentarer: