onsdag, november 15, 2006

Varm i hjärtat

Igår åt jag lunch med en gammal klasskompis. Insåg att det var över 25 år sedan vi slutade gymnasiet... Det var iofs inte så roligt. *s*

Men däremot fick jag en komplimang som värmde in i själen (och yes I know, det är ego tripp just nu). Inser just nu att jag börjar förklara mig, be om ursäkt för att jag sitter här och höjer mig själv till skyarna. Shit the same, ni måste ju inte läsa om ni inte vill.

Snacka om mesig jag är, men hur som - så här sa hon:

"Jag har alltid tyckt att Du varit smart, snygg och kompetent men jag har aldrig avundats Dig för Du har aldrig verkat lycklig tidigare. Du hade full sjå med att hålla ihop utan att braka. Idag däremot är jag glad för Din skull för jag ser en människa som verkar hel, harmonisk helt enkelt"

Och det gör mig glad, att jag har liksom blivit hel. Även om just idag inte känns som en sådan dag för de små trollen (framförallt det minsta) har gett sig fasiken på att se hur lång stubin Trollmor har. Det slutade med att jag bar ut henne ur skolan, med kläderna under ena armen och litet troll under andra. Allt ackompanjerat av hennes illvrål! Ingen direkt diskret sorti....

Uppdaterad: 20:47
Inser själv hur pinsam jag är. Lite så jag skäms faktiskt, men är jag så dum att jag skriver ett sånt inlägg så får det stå kvar - jag kanske lär mig något!......

8 kommentarer:

Visionary soul sa...

Vadå pinsam - det är du väl inte! Det var väl verkligen komplimanger att bli jätteglad för! Sug åt dig, för sjutton...

Anonym sa...

'Blogger error occured'

*Myra muttrar och skruvar* Den förbaskade cybervärlden lade beslag på mitt inlägg. *fula ord*

Mycket förkortat så tyckte jag iaf att du skulle sträcka på dig, vännen. Och ta åt dig av komplimangerna.

Hugs from over here.

Cornelia sa...

Inte alls pinsamt... var glad i stället!

Vi på Kantarellen sa...

För fan... sug åt dig!
Det är inte så himla ofta man får höra så snälla saker.

Anonym sa...

Inget att skämmas över. Ta åt dig komplimangen till hjärtat. Och vissa föräldrar skulle kanske vilja göra som du gör med dina troll, men de törs inte 'för vad ska andra tänka/tycka'. Så GO for it Girl! Fortsätt vara den du är, för det gör du BRA!!!

Mette sa...

Hahahahhah! Nä, du har inget att skämmas för! Herregud... om jag skulle tänka så så skulle jag få radera ut allt jag skrivit ... gulp.

Batbut sa...

Tack tjejer! Mette, jag hör verkligen Ditt garv. SKönt
Varför jag tyckte jag var lite pinsam var när jag börjar höja mig själv till skyarna, jag fick en liten släng av Jantelagen över mig. Fast det gick över sen...*s*

The Female Dinousaur sa...

Sug i dig och skriv du! Så kan du gå tillbaka till det inlägget nästa gång du känner dig osnygg, osmart och dum i huvudet! Eller också kan du fråga oss bloggare, vad dom tycker! ;-)