tisdag, september 25, 2007

Livet...

är förgängligt. Det är lätt att glömma bort det. Idag blev jag påmind.....

Ringer för att söka en kund, men får inget svar. Kontaktar då en kollega. Som berättar att kunden valt att lämna detta livet, det blev för tungt. En människa i sina bästa år, familj med små barn och till det yttre framgångsrik. Men så lätt är det inte att bli lycklig..... tyvärr.

Med det i tankarna inser jag återigen hur lyckligt lottad jag är. Trots mitt bagage har jag alltid lyckats förhålla mig positiv till livet, haft förmånen att slippa de maror som rider många av oss. Jag har lyckats hålla mig på fötterna och ta tillvara på de små stunderna som förgyller tillvaron. Jag har haft förmånen att kunna glädja mig åt livet. Det är inte alla som får en sådan gåva, många får kämpa för den i hela sitt liv.

Jag är en lyckligt lottad människa helt enkelt, även om det tog mig många år att inse hur bra jag har det. Men nu kommer jag fan i mig aldrig att glömma det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Viktig insikt

Batbut sa...

Det är det och jag ska försöka behålla den även när det blåser hårt *s*