onsdag, september 12, 2007

Please help me!

Hur i hela helsefyr ska jag lyckas bli av med mitt abbonemang på PC kort hos Telenor????

Jag har skickat snigelpost, jag har mailat, jag har faxat och jag har pratat med en livs levande person på kundtjänst.

Brevet har de inte fått, telefon och mail gills inte pga att de inte ser någon namnteckning och faxet har försvunnit ut i tomma intet.

Kanske det är är deras nya affärsidé? Att göra sig totalt oåtkommliga och fortsätta skicka fakturor. Hoppas att kunderna värderar sin arbetstid högre, så att de slutar försöka säga upp sina avtal.

Jag kan väl säga som så -fick jag leva om mitt liv skulle jag ALDRIG bli kund hos Telenor iaf. Nu kan jag tydligen inte sluta......

5 kommentarer:

The Pale Green Woman sa...

Åååh varför är sådana där företag alltid så jobbiga!! De har inget kontor du kan klampa in på och vägra lämna förrän du har skriftligt på att du har sagt upp avtalet?

Tess sa...

Konsumentombudsmannen

Du borde kunna hjälpa till i alla fall. Annars får du väl höra av dig till Sverker, Sexpressen eller Aftonblotet ;o) Gör nåt ännu större av det, så kommer de hjälpa dig direkt. Tyvärr. För de borde göra det ändå, j**la sk*tstövlar...

BiggIs sa...

Se till att alltid ta namnet på den du pratar med. Det är alltid bra att kunna hänvisa till en 'riktig' person. Även om man många gånger undrar hur det står till med den saken.

Anonym sa...

Enl Konsumentrådgivare här i Norrk kan man alltid skicka ett brev och förklara sina ståndpunker samt informera om polisanmälan av företaget samt ev skadeståndskrav. Det hjälpte mig!! Mitt abonnemang sades upp direkt!(Obs gällde Tele2) "Morskan"

Batbut sa...

PGW, de har tröttnat på mig.. jag har det skriftligt!
Biggis, jag har både namn OCH kopia på vår chattkommunikation
Morskan, jag känner folk på marknadsavdelningen (högt upp) så de har läst lite här...*S*
Tess, jag har vunnit fighten!