onsdag, december 14, 2005

Bevingade ord

Ibland kan även en förvirrad liten fladdermus få till det!

Någon gång på forntiden, hände det att jag hamnade på krogen. Ibland förtärdes det lite alkohol. Ibland mycket. Vid ett tillfälle lite väl mycket. Och jag tog väl lite väl stor plats. Showade loss och tyckte jag var Guds gåva till mänskligheten.

En madame uppskattade inte detta till fullo och väste åt mig "fy fasiken vad full Du är", varpå jag snabbt svarade:


Kära vän, det går över. För imorgon är jag nykter, medan Du Din stackare fortfarande är lika dum!

som ett litet ps kan nämnas att hon inte uppskattade det heller.....

och som ytterligare ett ps kan nämnas att jag inte på någotvis vill uppmuntra till omåttligt alkoholintag. Men även solen har sina fläckar

8 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

...kan med fördel även ur ena mungipan lätt salongsberusat väsas: "...medan du din stackare fortfarande är lika ful..."

Batbut sa...

egentligen sa jag ordagrant:
Hellre full än ful, för imorgon är jag nykter och Du fortfarande lika ful! Men det såg så brutalt ut så jag redigerade lite....

The Female Dinousaur sa...

Anade vartåt det lutade... Been there... :-)

Anonym sa...

Visst har solen sina fläckar. Det känner väl alla till?

Mildamakter sa...

Va skönt att få till en dräpande replik vid rätt tillfälle, och inte 30 min senare, som är min specialitet :o)

MB sa...

Helt befogad kommentar :-)) Grinpellar skall sättas på plats...
Självklart skall du skicka in din bok mänska!!!!! kan jag så kan du....i värsta fall tar jag dig i örat och leder in dig till bokförläggaren......

Theron o familj sa...

Ha,ha. Den var bra! =)

Cornelia sa...

Den var bra, lagrar för framtida behov