tisdag, december 27, 2005

Money talks!

Nattningsproceduren i Trollskogen skulle kunna fylla ett antal bloggar. För att sammanfatta det hela har det varit ett helsicke! Först är det godnattsaga och sedan sång.

Så väl allt lugnt, men sedan börjas det. Lilltrollet ska somna på ens arm, hysteriskt gosandes till JB slår till. Mellantrollet kör en något annorlunda utmattningstaktik. Det ska kissas, drickas vatten, godnattkramas, sjungas osv tills JB av rent trötthet sänker henne. Och det kan ta allt från en timma till tre!

Vihar testat allt. Wahlgrens varianter, vaggsånger, godnattsagor på CD, hot & löften. You name it - we have done it!

Idag fick trollmor en idag. Muta. I ren hårdvara. En silverpeng om de somnar själva efter godnattsagan. Undrens tid är inte förbi. Det fungerade. Idag iaf. Morgondagen är ännu ett oskrivet blad, men hoppet finns.

ps: efter ungefär sjuttioelva stycken knäck känns det något bättre. Ett tag funderade jag t o m på att röka igen för att se om humöret steg. Men som en puritansk jungfru så höll jag mig! Fasiken vad duktig jag är *s*

7 kommentarer:

Monica med yffen sa...

Visst är det blivande affärskvinnor, dina troll. Utan tvekan!

Jag funderade ett tag vem den där JB var som "slog till" först och sedan "sänkte" dina troll.

Jag får skylla på att jag är trött.:)

... sa...

Min Loppa försörjer sig själv med att hämta sin spargris, trycka upp den i nyllet på de få gäster vi har och säga; PENG.
Det funkar! Varje gång!

anna sa...

det här kan bli dyrt.....

Lyckliga Grodan sa...

klart du inte började röka igen..kvinnan med järnvilja...
du är jätteduktig ju..
och de där små trollen.. jag säger det igen.. sådan mamma sådana döttrar.. smarta.. det är vad de är...

Cornelia sa...

Bra gjort att inte röka.

The Female Dinousaur sa...

Hur ska du nu ha råd med den där Super-Nannyn? Ungarna kommer att skinna dig på varenda krona... :-)
Underbart att du inte röker, trots allt. Det har jag inte heller gjort /sen julafton/...

Batbut sa...

Någon supernanny lär det inte bli, om jag inte vinner på ngt. Sannolikt not! Och jag är stolt som attan över att jag inte röker. Jag får väl lägga pengarna jag sparar på cigaretter till att muta trollen till sömn *s*