måndag, december 19, 2005

Friskt vågat!

Nu ska vi se om spammarna tagit jullov, för här kör jag oskyddat! Inga hängslen what so ever. Men kommer de eländiga små råttorna tbx, så lär de fyllsjuka bokstäverna göra detsamma.

Idag har min pedagogiska mammagen testats till det yttersta.

Dagens uppgift: att få motsträvig 6 årigt troll ta illaluktande pencillin
Metod: alla medel tillåtna
Resultat: Efter en utspilld dos, mutor, hot och slutligen tvång är medicinen nu svald.

Har just insett att:
1. Mellantrollet är envist som få (måste vara från pappa troll)
2. Mitt tålamod tryter efter ca 60 minuters envist rabblande samma mantra "du måste för att bli frisk".
3. Logik biter inte på små envisa troll!

Svettigt värre! Snälla rara läkemedelstillverkare, kan ni inte fixa pencillin i form av stolpiller? Eller flytande som smakar coca cola? Eller utrota streptokocker nu!

8 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

vi skulle tjäna många miljoner om vi kom på detta.. allt penicillin smakar illa, mer eller mindre..
det är väl konstigt att man inte kan få bort medicinsmaken..

Monica med yffen sa...

Det kan ju inte vara så svårt, egentligen, att sätta lite god smak på eländet.

Batbut sa...

ett tag var jag inne på att låta halfsflussen läka ut av sig själv. Men förra gången blev halsflussen en lunginflammation! Och med 39,8 i feber tordes jag inte satsa. Årets halsfluss Nr 3, för mellantrollet. Stackars lilla trollfia!

deeped sa...

Ett tips. Blanda ut det i juice eller liknande. Häv i socker och gör det hela till en drink. Det viktiga är att det går ner - inte hur det går ner...

Humlan sa...

Jag kommer fortfarande ihåg den flytande pencilin som jag var tvungen att ta, ca 7 år gammal. Jag bestämde själv att jag skulle lära mig att svälja piller, för att slippa flytande medicin. Jag lärde mig snabbt!
Lycka till i fortsättningen och hoppas ni får en trevlig jul ialla fall!

PGW sa...

Fram med silvertejp och tratt! Medicinen ska NER!

;-)

Vi på Kantarellen sa...

Penicillinet i ena handen och godisbit i den andra. Funkar det tror du?

Tack för att du tagit bort bokstäverna.

Batbut sa...

Tack för alla bra råd. Denna lilla madame har ätit pencillin ett antal ggr förut. Utan problem. Vi har kört ALLA tricks som finns.
Rört ut i glass eller sylt
Mutat med godis
Mutat med pengar
Mutat med present
Hotat med sjukdomar till följd
Lirkat, hotat, charmat osv.
TVÄRVÄGRAT!
Provat fasta tabletter. No way!
Denna gång var det bara stopp!
Men finally, efter en svettig jakt runt huset (det var nästintill silvertejp och tratt), så gick medicinen ned. Lite lugn och ro tills ikväll....