onsdag, december 21, 2005

Vem räknar?

3 down 1 to go! Spänningen stiger.
Mellantroll - halsfluss
Lilltroll - halsfluss
Stortroll - halsfluss och opererat knä

Men trollmamman is still going strong! (här säger vi peppar peppar)
Nu har jag garderat mig för att hålla bacillerna borta. Följande tips delges kostnadsfritt:
1. Duscha varmt
2. Tvåga av kroppen med terpentin (eller något annat bakteriedödande)
3. Dykardräkt på
4. Munskydd på
5. Som extra säkerhetsåtgärd lindas silvertejp 2 varv runt kroppen
6. Glöm inte skyddsglasögon

Så ser ni någon silverfärgad filur som rusar som ett torrt skinn genom Stockholms gator - bli inte rädda! Ingen rymdinvasion på G, det är bara lilla fladdermusen som julshoppar *s*

10 kommentarer:

Cornelia sa...

Men då vet du i alla fall var du har dem, förhoppningsvis i sängen.

Ilva sa...

Munskydd!?! Jag trodde att du anvande silvertejp aven dar!

Lyckliga Grodan sa...

det är säkert du som är smittbäraren.. frisk sådan.. en viss groda smittade ner samma barngrupp hos dagmamman.. tre gånger samma höst... Vi fick lämna halsprov allihop..
ja.. gissa vem som var skyldig..*tittar ner*
HOppas du inte blir sjuk...

anna sa...

och whiskey, glöm inte den!

The Female Dinousaur sa...

...och godis, massor med godis... och whiskey igen. Nej, f'resten - ett glas vin. Whiskey är inte gott.

Monica med yffen sa...

Jag tror jag såg dig - på tv? Något silveraktigt i bakgrunden på nyheterna men det kanske inte var Stockholm å andra sidan. Varit i nån annan stad idag?

The Female Dinousaur sa...

Håller en tumme (och en tå) att du inte blir sjuk till jul.... Kram!

Bloggblad sa...

Jag har märkt att maken, sen han började dricka tranbärsjuice dagligen, inte har varit förkyld en enda gång. Visserligen har jag läst att bacillerna inte "fastnar" av det, men jag trodde bara det gällde urinvägsinfektioner.
Han brukar alltid bli förkyld flera gånger per säsong - i samband med u-inf. Funderar på att börja med t-juice jag också.

Anonym sa...

Kors i taket!
Hoppas ni kryar på er!
Det har varit nöje att titta in här och läsa om trollen:-)
God Jul!

Batbut sa...

Än så länge är jag på benen. Springer som en skållad råtta mellan sjukstationerna. Kommer vara smal och slank som en vidja när detta är över *s*
Tack för all uppmuntran!