onsdag, december 28, 2005

Jaså!

Lilltrollet: Mamma, jag tycker Du är vacker.
Mammatroll: Tack gumman. Jag tycker Du är jättefin.
Lilltrollet: Mamma, jag tycker Du ser ut som en prinsessa.
Mammatroll: Du är en gullefis
Lilltrollet: Eller vet Du mamma, Du ser ut som en Barbie docka.
Mammatroll: Tackar hjärtat.
Lilltrollet: Mamma, nu vet jag. Du ser ut som hon på TV.

Mammatroll: Jaså, vem då?
Lilltrollet: Du vet.

Mammatroll: Nej, ingen aning.
Lilltrollet: Supersöta silversara.
Mammatroll: Tack gumman.
Lilltrollet: Fast mer som när hon är arg!


ps: har insett att fru Skugge länkat mig så jag har fått mina 15 minutes of fame. Äntligen *s*. Men please, don't be a stranger. Lämna gärna ett fotavtryck. Jag är en sucker för kommentarer.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej svejs, Trollmamma!
Trevlig blogg.
/Barbro P

Batbut sa...

tack Barbro. Välkommen hit & tbx

Bloggblad sa...

Jaha! Här vinns det priser i matbloggarvärlden, Skugge skuggar Batbut, Amelia skriver om Mamsen -
AVUNDSJUK? JAG? nej nej nej. Eller?

Batbut sa...

Asch då, Du som är med i tidningar, får STIM pengar och massa andra godsaker *s*. Men Du klär i grönt *s*

Anonym sa...

Har slutat läsa fru Skugge - orkar inte riktigt med alla hennes pekpinnar.
Men din blogg gillar jag - har haft många goa skratt åt alla trollen...l.

anna sa...

jag läste minsann din blogg i n n a n fröken skugge insåg det fantastiska ;)

Cornelia sa...

vem är skugge?

Batbut sa...

Mi_is, Anna och Cornelia - vad kan jag säga? Ni har god smak *asg*