lördag, december 17, 2005

Do Not list Nr 3

Var ett tag sedan jag delgav er lite sedelärande pekpinnar. Samlat sedan tidigt 70 tal, denna gång framförallt genom andras erfarenheter, kan jag därför delge er följande visdomar:

1. Somna inte ifrån kvartslampan (föregångare till solareit) i tron av att den stänger av sig självt. Det kan hänga upp sig. Då blir man inte brun. Då blir man röd. Väldigt röd.
2. Överdosera inte badskummet i bubbelbadet. Mycket skum blir det.
3. Om Du tullar ur pappas whisky, ersätt det inte med olivolja. Färgen är lika, men that's it.
4. Trots tidigare rön visat dess förträfflighet ska man INTE använda silvertejp att ansa bikinilinjen med.
5. När det står max 6 personer i en hiss så finns det en orsak. Att då vara 10 är ingen bra idé.
6. Ägglikör och mjölk är ingen bra drinkblandning.
7. Håret blir inte ljusare av klorin, det blir grönare.
8. Förväll alltid kålen innan ni gör kålpudding.
9. Om skidläraren frågar om Din nivå på skidåkning. Var ärlig och överdriv inte. Svart puckelpist är inte rolig för nybörjare.
10.Om en potentiell flirt inte ringer tillbaka efter 93 meddelanden på telefonsvararen är han/hon förmodligen inte intresserad.

Även om ni inte tror mig har jag enbart stått för 3 av ovanstående. Fast jag säger inte vilka, pilutta er!

7 kommentarer:

Humlan sa...

*Skratt* Och nu tycker du att jag ska sitta här och fundera hela lördagseftermiddagen?!?! Jag tror att du har... nä, det säger jag inte!

Mildamakter sa...

Jag kände (otäckt) väl igen mig i tre punkter...*flinar*

Anonym sa...

Jag har gjort tre av dom. Men inte testat klorin ännu...Inte ansat med silvertejpen...Inte lämnat 93 meddelanden...

Vi på Kantarellen sa...

Olivoljan!!!!!

... sa...

Oljan, kvartslampan och ägglikören tror jag på i alla fall!

Monica med yffen sa...

Jag tippar på skidåkningen.

Batbut sa...

Det är helt och hållet konfidentiellt! Kan väl säga som så att 2 rätt är inprickade. Fast inte på samma ställe...*s*