torsdag, december 22, 2005

Den ljuva framtiden

Mellantrollet: Mamma, när jag gifter mig med S ska vi bo i husbil.
Mammatroll: Jaså, det kanske är mysigt. Vill Du det då?
Mellantrollet: Hur ska jag veta det? Jag har ju aldrig gjort det.
Mammatroll: Nej, det förstås. Men det kanske blir mysigt.
Mellantrollet: S och jag ska ha 13 barn.
Mammatroll: 13?!?! Det var många det.
Mellantrollet. Men jag tycker om barn. Och så tycker jag om barnkalas.
Mammatroll: Men måste man ha många barn då?
Mellantrollet: Men mamma, har man många barn måste de ha kalas ju. Så då får man ha många barnkalas!

Mammatroll: Jo det förstås. Men får ni verkligen rum allihop i husbilen då?
Mellantrollet: Nej, fast där ska bara S och jag bo.
Mammatroll: Var ska barnen bo då?
Mellantrollet: Hos Dig såklart!

Mammatroll: Hos mig? Varför det då?
Mellantrollet: Men mamma, jag har ju aldrig haft barn. Jag vet inte hur man gör.

Mammatroll: Men det lär man sig gumman. Jag har ju gjort det.
Mellantrollet: Men mamma, det är ju det jag menar. Du kan ju redan! Då är det bättre att de bor hos Dig!

Jag blev lite matt....*s*

9 kommentarer:

crrly sa...

Oerhört smart! Och så smidigt sen! :)

Klimakteriehäxan sa...

Jag tycker resonemanget är lysande. varken mer eller mindre. Den där ungen kommer det att gå bra för!!! :-))

Monica med yffen sa...

Jag antar att du inte längtar så där jättemycket tills den dagen du blir mormor...? :)

Mildamakter sa...

Ett begåvat barn - helt klart! :o)

Batbut sa...

Visst, smart dotter och smidig lösning. För henne! Men jag lär bli lite trött.... *s*

Lyckliga Grodan sa...

älskling.. du är helt enkelt en alldeles för bra mamma.. det var väl det jag misstänkte ;-)

... sa...

*fniss*
Jag måste ju helt enkelt återigen rekommendera att ha kondomer tillgängliga! (Stående rekommendation fr.o.m nu)

Batbut sa...

Grodan, tack för Din tillit. Men jag både skriker och ryar, fast alltid med kärlek iofs *s*
Kimmi, not yet baby... *s*

Batbut sa...

Tankebubblan, välkommen hit och igen! Hon är skön hon. Trevlig helg Du med!