tisdag, december 13, 2005

Stor dag idag

Inte för mig inte. Men för mellantrollet. Som hade en liten roll på scen i morgonens Lucia spektakel. Stolt trollmamma smälte och plåtade som värsta Papparazzi. Gluggen efter avsaknade tänder lyste stort.

Och nu är det dags för lilltrollet. Även där en stor dag. Lucia med ljus i hår. Och sång för fulla muggar.

Öronproppar och tjocka tröjan på. Off I go!

För idag är jag seriös. Mycket. Nästan hela tiden. Kanske iaf.

Undrar om trollmamman ska Lucia lite för trollfar? Iklädd vit dykardräkt och silvertejp i håret. Men då jäklar ska jag sjunga också! Falskt, högt men framförallt länge!


ps: en gång ringde polisen på när jag sjöng. En granne hade ringt och anmält misshandel.... Betyder det att jag inte kan sjunga månne?

4 kommentarer:

Humlan sa...

Sjunga kan du ju uppenbarligen, men förmodligen är det med väldigt personlig röst, där de toner som ljuder är i en alldeles egen skala och där de vandrar på sitt alldeles egna sätt...

Mildamakter sa...

Vilken ofin granne - och omusikalisk dessutom ;o)

Lyckliga Grodan sa...

du bor helt enkelt inte tillräckligt avsides battis.... här kan man sjunga utan att bli anmäld.. trots uppenbar tondövhet.. lite konstnärlig frihet måste man ju få ha..

Bloggblad sa...

Haha! Tur att jag bor i villa så inte grannarna hör mina sångövningar. Men maken har mer än en gång ropat från övervåningen och frågat om jag gråter...

Undrar just om jag ska smälta för luciatåg när barnbarnet sjunger med... jag som är mäkta trött på hojtande lussetärnor. (Fast jag njuter om de sjunger vackert!)