fredag, juni 10, 2005

Fortfarande förlorad...

men ändå hemma på något mystiskt sätt. Ibland känns livet som Short Cut;

* 08.30 promenix till dagis med barnen
* 09.00 stor dragning av den kompetente konsulten (haha..tror dom...)
* 12.00 desperat och otränad kvinna försöker förgäves komma i storlek 38 i provhytten
* 14.00 seriös införsäljning av den oerhörda kompetens Konsulten kan erbjuda...(de skulle bara veta hihi)
* 15.30 mysmamman som hoppar i vattenpölarna med en prinsessa i vardera handen
* 16.30 mindre mysig mamma torkar golvet hos hårfrisörskan när prinsessor pluggat avloppet i handfatet och gjort vattenfall.... En jäkla massor med vatten finns det i kranarna...
* 17.30 seriös i diskussion om etiken i tvättstugan (HA! Jag vann.... behöver inte torka golvet efter mig idag heller...)
* 18.30 Tina - släng Dig i väggen! Ingen brassar fiskpinnar som jag gör (i brödrosten...)
* 19.30 2000 talets Astrid Lindgren berättar sagor för barnen
* 20.30 Femme fatalen i rosa flanellpyjamas serverar maken en whiskey
* 22.00 maken sover... jag får stilla mitt internet beroende... händerna slutar skaka....

Batbut signing off.. återkommer med rapport om läget i Batbutistan...

Inga kommentarer: