onsdag, juni 15, 2005

Skärpning

på sig fladderrumpa! Så där neggo kan man inte avsluta dagen. Jag har för fasiken massor att vara glad för:

1. Underbara barn, även om deras energinivå ibland vida överstiger mitt tålamod...*s*
2. En periodvis underbar man (mellan perioderna är han "bara" bra med vissa temporära downdippar)
3. Fina vänner, inte bara en eller 2 utan flera flera stycken
4. Ett alldeles eget sommarhus, som är 2 eller t o m 3!
5. En ny stor lägenhet där man kan få vara ifred på toaletten! Det finns 2!
6. En hyffsat bra ekonomi, som jag gör mitt bästa för att shoppa sönder (inga fler spontaninköpta sommarhus)
7. Hel okejiga syskon, även om man får ransonera deras framträdanden
8. En funktionsduglig kropp, även om den gör sig bäst i dykardräkt

Nu blev jag genast lite gladare *s*

9 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

Skönt att höra att du pendlar sådär, mellan hopp och förtvivlan! Positiva tankar, fortsätt med det! :-)

Batbut sa...

fasiken oxå... måste jag packa också? Trodde det skulle sköta sig själv.. asch då, räcker det om jag börjar i helgen? Om jag lägger ut en allmän kallelse på nätet kanske alla Stockholmsbaserade bloggare kommer till min hjälp. Undrar om det fungerar?

Jenny sa...

Bor inte i Stockholmsområdet, men hjälper gärna till ändå. Jag är väldigt bra på att skriva lister på saker som skall göras, om det skulle vara till hjälp...;-P

Vi på Kantarellen sa...

Om jag hjälper dig..kommer du till Nybban i augusti och bär bokkassar då?

Batbut sa...

Jenny och Mamselmasen - erbjudandet antaget! Listor är jag iofs en hejare på, men problemet är att utföra det som står på listan... och var i helskotta ligger Nybban?

The Female Dinousaur sa...

Mej vill du nog inte ha i närheten, jag skulle nog bara ha sönder nåt... :-)

Batbut sa...

Biggis.. kom! För om sakerna går sönder behöver jag inte packa, och så får jag ut pengar på Din drulleförsäkring och så kan jag köpa nytt! Kanon! Kom fort och ha sönder mycket!

The Female Dinousaur sa...

Var det inte så att nåt gick sönder alldeles nyss? Tänkte nämligen på att komma och hjälpa dig packa... :-)

Batbut sa...

Aha.. därför tavlan ovanför soffan ramlade ned... Fortsätt... tänkt hårt och länge på makens alla fina (not) pokaler från diverse mystifika turneringar, men tänkt väldigt intensivt för de är i metall...