fredag, juni 17, 2005

Varför fladdermöss inte gillar fästingar..

så var det på den gamla goda tiden när jag fortfarande frågade pappa om hjälp. Hade kajkat runt i skärgården på en väldigt gungig segelbåt. I hopp om att försöka nästla in kaptenen i mitt garn hade jag svassat runt i en minimal bikini hela helgen, totalt utan självkritik. Vilt exponerandes den liljevita kroppen för både sol och annat otyg. Klart som korvspad att en rälig liten fästing fick för sig att suga ut min lekamen. Därav fråga pappa om hjälp - hur får man säkrast bort en fästing? Enligt min far skulle man ta död på den genom att "kväva" ihjäl den med en trasa indränkt i sprit. Dock fanns spriten numera i min och kaptenens mage, så jag dränkte in en trasa i T-sprit (nästan samma sak eller?), bandagerade benet ordenligt och gick till sängs.
Någon som vill veta hurdana brännskador man kan få av T sprit? Fråga mig isf.... Jag var inte bara naiv, ibland var jag korkad också...*s*

4 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

Hahaha! Och ajajaj! Måste ha känts ordentligt dagen efter...
Själv har jag haft en fästing "där nere" en gång (nej, det var inte Johan!) och det var jätteäckligt. T-sprit kom jag dock inte på att testa, tack och lov!

Batbut sa...

Om jag uttrycker det kort och koncist; var jäkligt glad för det! Jag hade inte strumpor på en väldigt lååååång tid

Vi på Kantarellen sa...

Alla sätt är bra....utom dom dåliga.
Det gäller bara att veta vilket som är vilket. =)

Batbut sa...

Den empiriska vägen har jag funnit ut att detta var ett dåligat sätt...*s*