fredag, juni 17, 2005

Tokig i skor...

vet jag det finns några bloggisar som är, framförallt sådana i guld. Men vad ni än gör, gör inte som jag! När jag flyttade in i min första egna lägenhet (hade varit sambo innan, så "vuxen" var jag) så skulle jag rensa. Däribland skor. Sätter in annons i Gulan om dampumps i varierande modeller. Tidningen kommer ut på fredag och första samtalet sent fredag kväll - en lite lätt astmatisk herre som ringer och ingående frågar ut mig om skorna. Hur de ser ut, hur höga klackarna är, om de passar med nätstrumpor osv. Jag svarar glatt och naivt, och tycker mest synd om honom när astman blir allt värre.
Nästa samtal kommer tidigt lördag morgon, ny astmatisk herre som har ungefär samma typ av frågor som jag återigen svarar på, dock lite mindre glatt för jag är morgontrött. Och så fortsätter dagen, hela den manliga svenska astmakåren verkar ringa... Framåt eftermiddagen kommer syrran över och åhör ett av dessa samtal. När jag lagt på luren stirrar hon stint och undrar vad i helvete jag håller på med, 071 nummer eller? När hon får höra om annonsen ligger hon dubbelvikt av skratt... Dessa "stackars" astmasjuka herrar var ju såklart skofetischer... flåsandet kom sig av något helt annat än vad jag trodde.. Snacka om naiv!

4 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

Hihi! Någon sådan har jag aldrig stött på...

Batbut sa...

var glad för det Du *s*, fast jag hade kunnat tjäna stora pengar... Fick en del "bra" erbjudanden...

Vi på Kantarellen sa...

Förmodligen gjorde du livet lite lättare för en och annan astmatiker. *skrattar hysterisktÄ

Batbut sa...

förmodligen.. tur att jag inte hade bildtelefon...*asg* Då hade jag gått i kloster sedan... totalt desillisionerad