söndag, juni 26, 2005

Fru Mamselemamsen, utmaningen antagen...

Vad heter du?
Batbut (eller Lena, fast batbut är finare *s*)
Vad är det för färg på byxorna du har på dig? Nästintill vita, ett par jeansshorts slitna i det oändliga
Vad lyssnar du på just nu? Diskmaskinen *s*
Vad gjorde du igår kväll?Stt på det nyinköpta sommarstället och lapade lite kvällsol, helt utmattad efter att ha "jagat" trollen i säng
Vad var det sista du åt?En bit kittost mums (fast det luktar fotsvett
Hur är vädret hos dig just nu? Vacker kvällsol på väg ned från en knallande blå himmel
Perfekt resväder.Vem var den senaste personen du pratade med i telefon? Min faster
Vad det första som du lägger märke till hos det andra könet? Utstrålningen först och främst, sedan ögonen. Är jag "bara" ute och fröjad ögonen så fungerar en snygg kropp bra också *S*
Hur mår du idag?Sisådär, en tuff helg med barnen och lite inscidenter som var tuffa att hantera. Eftersvallningen kommer nu
Vilken är din favoritdryck?Alkoholfritt så är det Coca Cola, i 33 cl burk eller 25 cl glasflaska, talar vi alkohol så är en GT aldrig fel! Eller ett gott rött, gärna på Shiraz druva.
Favoritsport? Titta på: fotboll, hockey och friidtrott. Utöva: gills sömn? Annars golf
Hårfärg? Original - blond, med vissa kemiska hjälpmedel har jag blivit rödhårig (matchar temperamentet)
Ögonfärg? Gröna
Soluppgång eller solnedgång?Klart absolut solnedgång, är numera inte längre vaken vid soluppgången...!
Syskon?Storasyster och en lillebror (56), m a o är jag det tragiska mellanbarnet *s*
Favoritmånad? Juni... sommaren på väg!
Favoritmat?Italiensk.. carpaccio gärna!
Senaste filmen du såg?Jaha.. det var en tuff en... gills Ronja Rövardotter? Såg den med barnen igår.
Favoritdag i veckan?Fredag, oftast. Har jag tur kommer jag iväg vid lunch och kan unna mig 1-2 timmar solo på stand, och bara strosa runt
Favorithobby? Allt handarbetande; keramik - virkning - sy - måla tavlor osv osv (rimmar inte riktigt med min image... borde vara S&M eller Skydiving eller ngt sådant...*s*)
Är du för blyg för att bjuda ut någon? Om jag blir seriöst intresserad blir jag blyg som fasiken, annars kan jag vara hur utmanande som helst...
Favoritlåt? Allt med Cat Stevens - just nu är det Father and Son
Sommar eller vinter? Sommar i alla kategorier! Finns i mitt tycke inget positivt med vintern.
Kramar eller kyssar Kramar när jag är liten och ömtålig, kyssar när jag är "på G"
Förhållande eller "one-night-stand"? Tror inte maken skulle gilla att jag hade one nights, skulle vara lite svårt att förklara bort.... Nu när jag är gift så tillhör jag den mer moraliska sorten, som singel hände det väl att ngn one night inträffade i hastigheten...*s*
Choklad- eller vaniljglass? Ingetdera, gillar inte glass alldeles för mkt och chokladsugen blir jag bara lite då och då
Vem bor du och med vem/vilka? Man, två troll och en guldfisk
Vad läser du för böcker just u?" Stephen Roots senaste
Hur ser din musmatta ut?obefintlig
Favoritsällskapspel?Alfapet eller TP, för att skryta med mitt onyttiga vetande..
Favorit data/tv-spel? alla typer av patienser
Kan du nudda näsan med tungan?Yes! Tillhör väl allmänbildningen (har både en lång tunga och en lång näsa..)
Kan du korsa ett öga åt gången?Icke då.
Är du romantisk?Nej inte alls, men oerhört empatisk och medkännande.
Skulle du själv säga att du är lycklig?Ömsom vin och ömsom vatten, har inte kommit hela vägen upp för backen men "I'm getting there!"

Inga kommentarer: