torsdag, juni 30, 2005

Batbut round the world...

typ not, men skulle gärna vilja. Tar en break från packandet, skurandet och fejandet och rapporterar följande i total okronologisk ordning.

Köpenhamn: Zoo och Tivoli, måste varit mini mini för lillebror hade inte dykt upp än

Catolica: fotbollsspel, sena kvällar och äcklig mjölk (ngt äldre för nu var lillebror med)

Mallorca: typ sjuttioelva ggr. Syrran jobbade där, själv var jag aupair. Första stora kärleken och totaltankad på Snowballs. Club 33, need I say more?

Marbella: Stötte på Sean Connery i baren på Beach Cluben, han var cool och jag dreglade

Diano Marina: snygg hotelldirektör... liten flirt kan man väl säga *s*

Nice: 3 ggr och goda skaldjur och söta servitörer varje gång

Cannes: ett flertal tilfällen. Alltid lika flärdfullt och läckert, även om jag inte längre klassar in som flashig blondin

Milano: tiotal ggr. Shopping, shopping och så shopping, samt lite mysko nattklubbar.

Como: paradiset om man har bra med flis

Rom: läckert men varmt, tordes inte bada i Fontana di Trevi

Padova: skoaffärernas mecka! Mamselemamsen skulle bli ruinerad

Venedig: turistigt men ändå läckert

Modena: Ferrari! Suttit i sprillans ny Ferraribil på fabriken. Det var lite ballt

Sicilien: vackert men no more! Blev tokig på alla strandraggare

Grekland: bröllopsresa till Lesbos. Inga detaljer avslöjas

Turkiet: varmt och överraskande trevligt. Blev smal på kuppen för maten tyckte jag var lite urkig

London: alltid nice, musikaler och pubar. Skoskav obligatoriskt

Skotland: all over. Körde 600 mil och såg allt. Bästa resa jag gjort. En lisa för själen

Finland, Torneå: snacka om solnedgång! Åbo har klart charm, Helsingfors lite sämre på den fronten.

Oslo: inte riktigt "my cup of tea"

Schweiz: mest "passing by" på väg till Italien

Monaco: dansat på Jimmyz och flirtat med Prins Albert

Paris: Buddha bar.... tequila... huvva!

Tyskland: också mest på genomresa. Undantag Karlsruhe... Kärlek... Länge...

Kanarieöarna: där träffade jag den tyske kärleken

Lanzarote: två veckors sandstorm och lunginflammation

New York: här vill jag bo! Alltid! Min stad!

Miami: stort och brusigt, kändes lite halvfarligt. Men guldigt så det förslår!

Portugal; helt OK, men inte speciellt minnesvärt förutom en amerikansk collegepojke *s*

Barcelona: YES! Fast man hinner ju aldrig sova..

Alicante: många gånger... Dehesa de Campo Amor (det inhängnade kärlekslandet)... Lever upp till namnet!

Hong Kong: njae... inte riktigt min grej, trots några försök

Kina (små städer): överraskande tropiskt, men såg alltför lite

Bali: helt fantastiskt underbart. Vackert land och vackra människor, både in och utvändigt

Belgien, Bryssel: njet! Inte tycka om. Inget grönt.

Amsterdam: Party party! Charmiga holländare

Tror inte jag vart på fler ställen *tänker så det knakar*, om man inte räknar Sjunde himlen där jag varit många gånger....

5 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

Oj! Du har ränt runt i världen en del! *imponerad* Nästa gång jag reser vill jag åka till Italien eller till Bali. Men jag är så töntigt flygrädd, så det lär ju dröja innan jag ger mig iväg på några längre utflykter...

Batbut sa...

samma här efter barnen... hemma är bäst

Vi på Kantarellen sa...

Jag tar absolut Maimi...guldigt och så!! Fast LA och San Fransico är inte så dumt det heller.

Bloggblad sa...

... själv har jag en faster som varit i USA, men ho' ä' dö...

Anonym sa...

Batbut,, jag skriver detta långt ner i din blogg så ingen ser,, ta bort det när du läst klart!
Ge mej ip-nr till den där pirat, så lägger jag ut det som varning på min blogg, så är det säkert, förhoppningsvis, kanske nån som känner igen det, och kan hjälpa till att få reda på vem det är!
som jag säger,, den siste idioten är inte född än. men om vi enar oss, kanske vi får tag pån,,,för även om person i fråga byter bloggnamn, har han/hon samma ip-serie i sin dator!