måndag, september 18, 2006

Blondin på villovägar!

Idag var ingen bra dag! Eller, jo visst är det en bra dag men det är en trött dag. Det är ingen hit att hänga kvar vid valvakan till sändningen slutar, för att sedan bli väckt av mellantroll klockan 03.00 och sedan spetsa det med ett lite troll klockan 05.00. Trött? Det är bara förnamnet...

Kan väl säga som så att parkeringen utanför skolan var inte den snyggaste, efter 3 försök stod däcken lik förbaskat kvar på trottoaren. Men jag tröstade mig med att lilltrollets klasskompis pappa sa att det var okej - polis som han är! Fast snyggt var det inte...

Efter avlämning återstod mitt värsta, tankningen. Nu har jag kläm på det, men att börja morgonen med bensinlukt står inte högt på önskelistan. Dock blev det lite problem... Tanklocket hade gått i baklås och gick inte upp hur jag än försökte. Efter att ha meckat runt en stund, börjat bli lite lätt röd av ilska och stress så gav jag upp. Hivade fram telefonen och ringde stortrollet, som bad att få ringa upp på vilket jag formligen vrålade "N E J för i helsicke. Det är panik! Tanklocket har gått i baklås".

Trodde självklart att han skulle gå i taket han med, kasta sig på den vita springaren och komma för att rädda situationen. Men icke! Istället undrade han lite försynt

"har Du möjligen låst centrallåset? För då är också tanklocket låst"

Tänk så enkelt det kan vara ibland.....

3 kommentarer:

Humlan sa...

Jamen, du har ju Sömnbrist!!!

Anonym sa...

Men visst är det typiskt att "Stortrollen" nästan alltid har en superlätt lösning på panikproblem!!!Och så står man där med skägget i brevlådan och ser dum ut!(Iallafall jag)Men du hade nog kommit på det till slut tror jag!"Morskan"

Bloggblad sa...

Vad jag njuter när jag läser sånt här! Jag går nämligen hellre tre kvarter än jag skämmer ut mig med en fickparkering... och "låter" maken ha bilen när det börjar blinka om bensinlampan... Jag har gjort bort mig en gång så grymt när jag skulle tanka, att jag fortfarande rodnar när jag tänker på det, 27 år efteråt... att jag minns året beror på att lillen skulle ammas ungefär vid samma tidpunkt som bilen behövde tankas...