fredag, september 01, 2006

The End!

Som trogna läsare av bloggen vet så kan jag ibland reta upp mig på bagateller. Som när det uppenbara måste påpekas. Eller när det är sakfel i filmer såsom att en tjej går på bussen i brun kjol och kliver av i röd. Inte fasiken byter man väl kjol på bussen? Eller så kanske man ska det? Ska kanske prova någon gång.

Och appropå filmer - varför har de slutat med "The End" som alltid förr kom upp? Tänk om man inte hajar att filmen är slut utan sitter kvar och väntar på nästa? Då kan man ju bli sittandes för tid och evighet....

En annan sak jag (ibland) kan reta upp mig på är när jag snällt står vid kassadisken med mina varor och får kommentarer som;

"Ska Du ha den där?" - Nej, jag släpade bara hit den för att Du skulle få titta på den!
"Kan jag hjälpa Dig?" - Nej tack, jag står bara här och beundrar utsikten
" Var det allt?" - Nej tack, jag ska handla dubbelt så mycket men det orkade jag inte ta hit. Tänkte Du skulle hämta det åt mig!

Jag vet att jag är lite kinkig nu, egentligen är det väldigt trevligt. Men ologiskt! Eller så har vi ett andefattigt språk. Eller så är jag en bitch ibland? *s*

Såja, en liten morgonblogg presterad. Nu ska här hoppas i arbetsoutfiten, idag är jag flyttgumma! Och städerska! Och uppackerska! Och inredare! Och hemtjänst! Och dotter!

C U

9 kommentarer:

Cornelia sa...

Oj, det låter som en tuff dag. Själv tog jag ledigt.

Monica med yffen sa...

"Var det bra så?", brukar jag faktiskt säga till kunderna. Ibland kommer kunden på att den faktiskt skulle ha cigaretter också. Eller snus. Eller en tidning. Men det kan kännas dumt när en kund handlat matvaror för 3000 och man ställer frågan... :)

Humlan sa...

Hoppas att du inte byter arbetsoutfit till varje roll... då får du nog byta på konstiga ställen (fast kanske inte bussen) för att hinna med.

Översättarhelena sa...

Haha, jag blir sugen på att testa någon av de där replikerna nån gång!
Förresten ryktas det i bloggvärlden att du gillar silvertejp, stämmer det? Jag har skrivit lite om detta angelägna ämne i dag, så titta gärna in på min blogg om du känner för det.

Anonym sa...

Här kan du nog få lysmäte.....

Klimakteriehäxan sa...

När jag var liten hade min storasyster en tidning som hette Fickhournalen. I varje nummer fanns en spalt som hette "Finn fel i filmen!" Det kanske någon borde ta upp igen - du, t ex?

MB sa...

Kan också reta mig till vansinne på sådana saker.....

Batbut sa...

Cornelia, det var en tuff dag men produktiv!

Batbut sa...

Monica, ibland är jag ingen trevlig kund...*s*
Humlan, jag kör dykardräkt all over *S*
Helena, visst blir man?
Sandra, does days are gone....*S*
Anne-Maj, tack!
Klimakteriehäxan, why not?
Maleandro, ibland tycker vi otroligt lika...*s*