onsdag, september 13, 2006

Än så går det upp...

Spiralen är på väg upp! Har nått balansstadiet och det känns skönt. Att upptäcka att om jag vågar släppa taget, följa med i spiralen nedåt istället för att spjärna emot, så går resan fortare och blir mindre smärtsam. Visserligen blir det nattsvart en stund, men en snabb studs mot botten och så bär det uppåt igen. Och de svarta hålen blir grundare och grundare med tiden, intervallen längre och längre. Inser också att för de som inte känner mig kan jag förmodligen framstå som helhispig, antingen glad som en tok eller kolsvart i sinnet. Men jag lovar, jag är en ganska klok och balanserad person (oftast).

Lite svårt att blogga har jag dock. Inte för att orden och tankarna saknas, men jag måste skriva med pekfingrarna! Det blev ett litet missöde.... Gjorde debut i fusinglokalen idag, vilket var otroligt inspirerande. Jag hade kunnat hålla på hela natten. Det är fasiken bättre än sex!

Där höll jag på, skar och knackade cirklar och rektanglar så det stod härliga till. Och så svisch! Stor, spetsig glasbit rakt in i vänster pekfinger. Djupt så in i attan och ganska stort. Blodvite uppstod (äter man blodförtunnande blir det extra mycket av den varan). Fasiken, det såg ut som motorsågsmassakern där ett tag. Men nu är jag hemma i tryggt förvar, med ett väl införpackat pekfinger. Det kostar att ligga på topp!

Denna afton har jag vikt till nära samvaro med en av mina favoriter. Det var länge sedan för han har hållit mig på halster. Men ikväll så... Michael (Conelly), I'm all yours!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Att du hänger och svänger mellan berg och dal visar väl bara på att du är människa =) Jag har själv mina perioder (just nu på väg nedåt...) och fler med oss, så vi vet precis vad du "pysslar med" ;o)

Jag lyckades med konststycket att sätta fast min hand i bildörren idag jag... ;o) I mitt fall inget blodvite, men fingrarna är snyggt blålila just nu. Och fullt funktionsdugliga. Så jag hade en jädrans tur i oturen. Men skönt var det inte, det kan jag lova.

Lyckliga Grodan sa...

mäh.. nu blir jag förvånad..
har du gjort illa dig...
kunde man ju inte tänka sig..
;)

Humlan sa...

Ajajaj! Bara jag såg ordet fusing, började det göra ont... Var nu rädd om fingret, så att det inte kommer några otäckingar i såret och gör det rött och infekterat! (Fast är det ordentligt inpackat, så är det väl skyddat)

Anonym sa...

Ouch! Ouch! Ouch!

Skönt att du är på väg uppåt igen i alla fall. Massor av värmande kramar på vägen!

PGW sa...

Jag är inte så säker på att glas är en så bra hobby för dig med din olycksstatistik. Du har inte funderat på virkning eller nallekramning eller något annat mjukt utan skarpa kanter?

Anonym sa...

Ajaja och "slickepott " dessutom illa illa vantar med stålhätta i fingertoppen kanske nåväl vårda din slickepott noga så är den i trim till nästa gång du skall baka eller nåt

Batbut sa...

Tess, skönt att veta att jag inte är ensam vare sig med klantigheter eller berg- och dalbanor *S*
Grodan, vad menar Du med det....? *S*
PGW, sist jag virkade stack jag virknålen i ögat. Och när jag läste bok lyckades jag stuka ett finger... ngt Du vill säga mig?
Filifjonkan, tack. Ren och skär sympati gillar jag *s*
Humlan, fingret har blivit ompysslat av distriktssköterskan så det är på bättringsvägen.
Hexi, tack för stödet! I'm on my way up!

... sa...

Jag känner mig manad att hålla med PGW lite där på ett hörn, men...NÄ...du ska göra det du blir glad av...även om du får lite blessyrer på köpet.

Nu till min högst bizarra fråga:
Om man skär sig medan man meckar med glas...kommer blodet in i glaset som ..tja...pynt då? Typ?

Batbut sa...

Kimmi, tycker inte Du ska hålla med PGW inte.... lite blessyrer gör att jag blir mer spännande...

Och till Din bisarra fråga - njae... blodet förbränns eftersom glaset körs i 900 grader. Men om det skulle hamna en bit av fingertoppen där kanske den skulle bli kvar.. jag vet inte, har aldrig provat

... sa...

Jag ser nu så här i efterhand att det verkligen var en bizarr fråga...kan jag skylla på den sena timmen eller nå't? Kan oxå vara så att jag är hejdlöst nyfiken på konstiga saker ibland! :-)