torsdag, juli 12, 2007

Ny slogan månne?

Telenor - connecting people! My ass, ska nog snarare vara "Telenor - upsetting people", eller så är det jag som är kinkig.....

Trollmor: Hej, jag bytte mitt PC kort abbonemang för ca 4 veckor sedan mot ett nytt, och jag väntar på mitt USB.
Kundtjänst: Jaha ja, telefonnummer?
Trollmor: 123456, jag har fått SIM kort och PUK kod men inget USB
Kundtjänst: Men jag ser här att Du har fått USB minnet för 3 veckor sedan
Trollmor: Då måste det nog vara fel, för jag har inte fått något
Kundtjänst: Men det är ju kvitterat!
Trollmor: Möjligen, men inte av mig. Jag har inte fått det
Kundtjänst: Inte? Det var konstigt. Det är kvitterat i Ljungby datum då och då
Trollmor: Och jag bor i Stockholm!
Kundtjänst: Men varför är det då i Ljungby? Och vem har kvitterat det?
Trollmor. Definitivt inte jag iaf.

Kundtjänst: Men hur hamnade det i Ljungby?
Trollmor: Vet Du, det har jag ingen som helst aning om

Kundtjänst: Om Du vill kan Du få avinummer så kan Du söka godset
Trollmor: Men det vill jag inte. Jag vill att ni ska ta reda på det
Kundtjänst: Ska jag det? Men varför då?
Trollmor: För att ni är leverantör. Ni har sålt en sak till mig som jag inte fått. Och det är inte min sak att ta reda på vart det har tagit vägen.

Kundtjänst: Men det går inte fortare än om jag ringer.
Trollmor: Det är möjligt, men jag anser att det ingår i ert ansvar som leverantör. Service Du vet! Jag anser inte att jag som kund bör leta reda på en vara som ni skickat och som försvunnit.
Kundtjänst: Ja, jag ringer väl och kollar då.
Trollmor: Det tycker jag!


Uppdatering:
1. Mea culpa, jag har evinnerligt svårt att skilja alla dessa mobilhabrovinker åt. Självklart är det Nokia....
2. Även om det är posten som gör fel, så anser jag inte att jag som kund ska behöva ligga på posten - det anser jag vara leverantörens sak.
3. Upplösningen: paketet var feladresserat och gick i retur till avsändaren.... I Ljungby.... Och nu gör de ett nytt försök. Spännande fortsättning följer

5 kommentarer:

deep.ed sa...

I och för sig... så är det nog Postens kundtjänst du ska gnälla på...

För övrigt är det Nokia som har payoffen Connecting People...

Humlan sa...

På Dom!
Jag har blivit kund hos dom, utan egen förskyllan... jag kan inte påstå att jag är så förtjust sedan dom lämnat felaktiga uppgifter om samtalskostnader och giltighet..
Buss på!

The Pale Green Woman sa...

Har de anlitat Posten får de även se till att deras leverantör sköter sig.

Ska jag kvista föbi Ljungby på lördag och se om det ligger under någon gran någonstans? ;-)

Mildamakter sa...

Jag är inte förvånad...

Maggisen sa...

Du är inte ett dugg kinkig, du har alldeles rätt i att det är leverantörens ansvar att se till att varan kommer rätt kund tillhanda. Sen spelar det ingen roll vem som transporterar varan, det är fortfarande leverantörens sak att adressera rätt...