torsdag, december 13, 2007

Ros och Ris

Dagens Ros:
- Lilltrollet som självmant reste sig på bussen och lämnade sätet till ett äldre par med orden "Var så god och sitt"
- Mellantrollet som idag klev in bland ett gäng 7 åringar, där en kille hamnade ensam mot 4-5 kompisar, och sa ifrån på skarpen.

Dagens Ris:
- Alla tonåringar på bussen som såg ut som om det regnade. Tänk att en 7 åring var dem socialt överlägsen!
- Mamman som stod bredvid när Mellantrollet klev in, men inte reagerade över sin sons beteende. Jag är stolt över att min 8 åringar har mer vett i skallen än denna dam!


ps: lite av strålglansen faller väl på mig också eftersom jag är deras mamma eller?

2 kommentarer:

Anonym sa...

självfallet!
både gener och värderingsgrund är ju din förtjänst.

Anonym sa...

Vad stolt jag blir över dina små troll! :-)
Jättekramar till de väluppfostrade, modiga och fina trollen!