lördag, april 26, 2008

Läget under kontroll...

Det är lördag. Kalas Nr 2 imorgon. Det är coolish.

Lilltrollet har saftig halsfluss och 40 graders feber
Mellantrollet låter som en astmasjuk pekignes med hösnuva
Trollfar har allergi utan dess like
Trollmor vänsterfot har totalt lagt av.
Kan det vara gikt eller en ledbansskada? Det senare känns lite mer flashight måste jag säga.
Trollmorfar har slutat äta. Han vill inte vara med längre, tycker det är dags nu.

Men annars är allt under kontroll. Helt, totalt lugnt. No worries

5 kommentarer:

Humlan sa...

Men, krya på er, allihop!

Och härligt att läsa om gårdagens kalas! Skönt efter allt som varit.

Batbut sa...

Tackar, pc införskaffat och det vände fort. Så nu är iaf en på banan *s*

Och kalaset kändes kanon, helt enkelt underbart!

Anonym sa...

Hoppas kalas 2 blev lika fulländat! Du isolerade väl Lilltrollet på rummet? :-)
Men ta och gör något åt den där foten, kära du. Annars blir det inte något stuffande på dansgolvet för dig framöver!
Trollmorfar har gjort sitt val, låter det som. Precis som min far gjorde. Det går som det går. Förbered dig och de dina på vad som ska hända. Det blir bra. ALLT blir bra.

Tankevågor sa...

Men har DU också ont i vänsterfoten?? Då kan vi linka ihop du och jag...

Gikt låter på nåt sätt för gamla människor så kör med ledbandet!

Morfar går kanske nu om det är dags och jag säger som G-mamman: det blir bra....till slut så blir det bra!
Sköt om er!

Batbut sa...

Biggis, tror nog att den vila jag faktiskt (tro det eller ej) införskaffade i helgen gjorde en del för det känns bättre. Eller så har jag vant mig vid värken :-)
L-girl, visst låter ledband bättre än gikt? Och ja, morfar vill gå nu och jag släpper honom. Han är inte rädd heller, och det är skönt...