onsdag, april 16, 2008

Please explain...

Okej, stavgång. Jag fattar, ska tydligen vara jättenyttigt. Muskler och kondition osv. Jag kan även förstå att man tar med sig dem vart man än går. Exempelvis när man går på en gymnastikuppvisning för små söta flickor. Förmodligen gymnastiserades det på vägen till och från evenemanget, så okej. Jag köper den biten.

Jag förstår att man också måste ta med sig dessa stavar in i hallen. Stöldrisken och så. Helt okej, även här är jag med.

Däremot fattar jag nada varför man STAVGÅR när man ska till sin plats på läktaren. Pang, tjoff, kadung sa det. Tanten marscherade med stavarna ihögsta hugg, på en smal smal liten gång och det var både tår & väskor som fick sin en rejäl stänkare.


Var lite lätt sugen på att knäcka inte bara tanten utan även stavarna.... Men jag höll mig!

4 kommentarer:

Morgondimma sa...

Man fäller såklart ihop dom och placerar dom i väskan tills det är dags att gå hem.

Humlan sa...

Min far använder dom som balanshjälpmedel... det är tydligen många som får dom av sjukgymnaster för sådant, men hade damen behövt det så hade det synts för hon hade inte marscherat!

listoplisto sa...

Personer som beter sig på det viser gör det bara för att visa för andra hur himla duktiga de är som stavgår. Sjukt irriterande.

Batbut sa...

M-dimma, den kursen hade den här damen uppenbarligen missat..
Humlan, den här damen använde dem mer som skovlar än stöd..
Listoplisto, hela hon var sjukt irriterande