torsdag, april 03, 2008

A whole lot of loving....

Mellantrollet har haft en inte helt lugn period. Dels efter det återupptagna mobbingförsöket, dels ett långt lov som sätter rutinerna ur spel och en ofrivillig paus från BuP.

Hon har som jag brukar säga "spretat" en del, framförallt de senaste dagarna. Först trodde jag det var att lovet var slut men igår fick vi förklaringen. Hon gick från normal temp till 39,4 på 2 timmar och däckade fullständigt. Klart det tar på humöret. Gårdagen tillbringades sovandes större delen av dagen, även förmiddagen idag gick i vilans tecken men framåt kvällskvisten började hon vakna till liv igen.

Först låste hon in sig på sitt rum med sträng tillsägelse att jag inte fick störa. Sedan tog hon en kort promenad med trollfar. Väl hemkommen låste hon in sig på sitt rum igen. Efter en stund kom hon och uppvaktade mig med:

1. En bukett tulpaner
2. En chokladask
3. En hemmagjord skylt (av indianpärlor, pärlplattetekniken) med texten "Mamma I love"

Hon tyckte jag behövde lite uppmuntran i allt jobb. Och så höll hon på svämma över av moderskärlek. Inte alls dumt inte *s*

Behöver jag tillägga att det värmde gott i mamma hjärtat?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sååååååååå gulligt!

Tankevågor sa...

Men åh vad go' hon är!!! :-)