lördag, januari 06, 2007

Blå blå är kärleken...


och mitt senaste alster, veckans halsduk. Om jag inte ger mig snart kommer jag att drunkna i halsdukar...... Undrar vad nästa mani ska bli? Vad tror ni om badbyxor modell tanga? Finns många glittriga garner nu så det kunde kanske bli en hit.

Har en liten fundering på varför jag alltid måste overdo allt jag gör. De flesta nöjer sig med 1-2 halsdukar, då gör jag 10! Förmodligen finns det en hidden agenda bakom mitt agerande. Kommer jag på den så lovar jag att hålla er informerade.

Och vet ni vad? Trots åtta (8!) nya böcker på sängkanten slocknade jag utan att läsa igår. Det var väl en av de första gångerna i världshistorien. Om man nu inte räknar med Narnia för mellantrollet. Och kvällstidningen. Å andra sidan så spelade jag Alfapet halva natten så det kanske var därför......

3 kommentarer:

Tankevågor sa...

Vad kul att du LÄSER Narnia för henne! Läste jag också för mina och de (alla 7 böckerna) är så bra.

Halsdukar ja....jag stickar också sånt den här vintern. Men det är ju inte kalllt så ingen behöver ju såna......ska börja sticka några i tunnare garn. Din blå är jättefin.

Batbut sa...

Hon älskar Narnia, hon läser dem själv också (lite impad med tanke på att hon är 7). En annan favorit är "Det blåser på månen".
Jag stickad mössor i 180 tidigare, men det är det garanterad inget väder för. Halsdukarna kan man alltid ha som dekoration om inte annat.

Tankevågor sa...

Det blåser på månen var en av favoriterna här med....