måndag, januari 08, 2007

Livet på en pinne!

Idag var det en riktig måndag. Ni vet, man vaknar och det känns som om man just gått till sängs. Trött, lite lagom grinig och totalt oinspirerad av allt. Kan kanske bero på att det var nattvandring i trollskogen inatt. Tror jag lyckades knåpa ihop hela 4 timmars sömn totalt, utspridda på 3 omgångar.

Hur som, tog mig iaf helskinnad till jobbet och lyckades såklart krascha en fil det första jag gör. Ni vet, fort och fel det här kan jag balla allan stuket. Bara att ta mössan i vacker hand, in och flirta med surmuletekniker så att han får lösa problemet (det fungerar alltid när man är "liten och hjälplös"). Öppnar mailen och får tre (3!) apmail!

Nummer 1: Syster i Alperna, strålande sol och snö i backarna. Äckligt!
Nummer 2: Kompis i Thailand. Strålande sol? Yes! Och de ska vara där i 4 veckor till! Superäckligt.
Nummer 3: Jobbarkompis. Bali! Strålande sol? Absolut. 2 veckor till. Megasuperäckligt!

Här är det kanonväder - gråsvart, halv orkan och lite lätt duggregn på det. Jag är inte alls avis! Not me inte. När man kan vara här och jobba.

Men sedan hände något mysko. Efter en lunch bestående av 2 promille från kostcirkeln så sa det bara "schwung". Jobbet flöt på, effektivt som attan och humöret peppade upp sig själv. Sådär bara! Trots att jag försökte vara häxan Surtant.

Så trots att jag är megatrött och ser ut som en utter just utkommen från torktumlaren så mår jag strålande. Känner mig som värsta baben, trots färgfläckad bebisblå pyjamas storlek small (läs för liten) och håret insmort i vaseling (trollmor har fått skorv!). Och med det mina vänner så ber jag allra ödmjukast om att få dra mig tillbaka. Jag ska till Paris ikväll igen! High heels och strumpor med söm väntar.

Au revoir!

5 kommentarer:

Carola sa...

Antingen är jag jättetrött eller så är du megarolig, för jag höll på att kissa på mig av skratt när jag läste följande mening "jag ser ut som en utter just utkommen ur torktumlaren"

Underbart. Tack för ett gott skratt. I övrigt så förstår jag att du inte alls är avis på dina utlandsdväljande vänner.

Varför längta utomlands när man kan vara i blöta Sverige.

Anonym sa...

Lilla Paris Vänersborg eller?
Övrigt måste jag hålla med Carolas kommentar.
Klistra silvertejp över hela dataskärmen, så slipper du läsa sådana mail.

PGW sa...

Aningen scizo dag, men allt verkade ordna sig på slutet :-)

Av sommarkatalogerna att döma blir det gamla Grease-modet poppis igen i sommar, så du är helt rätt ute med geggan i håret.

Anonym sa...

har precis hittat hit, rolig läsning! :)

Batbut sa...

Carola, kanske en kombination? *s*
Välkommen hit!
Rita, de envisas med att skicka bilder på SMS också! Sicka ena
PGW, det var ju en lugn dag *S*. Om jag kommer ihåg rätt var Olivia N-J rätt krullig... inte flottig
Vargakvinnan, välkommen in och tack för komplimang. Självklart är Du välkommen tbx!