torsdag, januari 18, 2007

Sanningens minut...

Kommer här och alla utom EN hade fel.... Grattis Lena! Vad önskar sig Du för pris? En solodans av aladåben på Sergels Torg, givetvis med den obligatoriska silvertejpen.

Nu tvivlar ni alla förstås på sanningshalten, men jag var så ful att jag körde en slamkrypare... Fladdermusen BET mig aldrig, den bara viftade med sina vingar mot min ändalykt. Usch en sicken rälig trollmor jag är (fast jag tyckte det var kul).

Bankrånaren var helt sant. Kan väl säga att alla hästar var inte i stallet då, vare sig på hemma- eller bortaplan.

Ophra storyn kan väl kanske vara lite tveksam, det är en tolkningsfråga. Men iaf, here it goes: när jag var ung (och snygg) tillbringade jag en lång sommar på Rivierand och uppgicks med "the high society people". Då dejtade jag en amerikansk herre med mer pengar än förstånd. Han försökte locka mig att flytta till USA, och som ett led i detta skulle han starta en TV kanal där jag skulle vara pratvärd. Trots min ringa ungdom hade jag förstånd att tacka nej, alltid något.

Prins Albert är också dagsens sanning. Det var under perioden med den amerikanske dollarmiljonären, vi stolpade loss på dansgolvet på Jimmys Nightclub. Visserligen bara dryga 15 sekunder men ändock.

Solosången på Grands Veranda har vare sig förfallit i glömska hos mig eller de stackars amerikaner som frekventerade nämna bar (mycket USA här idag...). På min möhippa behagade mina vänner utsätta mig för allt det jag har fobier emot, däribland sjunga offentligt. Feelings slog jag till med. Kan väl säga som så att någon dylik version har aldrig hörts vare sig förr eller senare.... Tur är nog det!

Och med det förklarar jag tävlingen avslutad!

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

Hm... det är ju nästan lite grymt att lura oss. För SÅ noga kan du inte kräva att vi minns efter mer än ett år... Jag har i min blogg fått flera lyckönskningar till när jag ska sjunga i Sthlm - vilket jag inte alls ska... och jag förstår hur himla snabbt bloggar läses...

Anonym sa...

F*n jag som gissade på den! Ska aldrig läsa andras kommentar:-)

Anonym sa...

Det är så roligt att läsa dessa utmaningar. Folk har ju de mest roliga saker att skriva om sig själva. (Som ju faktiskt är sanna ibland.)
Spelar ingen roll om man har fel.(hm)"Morskan"

Anonym sa...

Tackar,,,,kan mycket väl förstå att du var Ophras föregångare...
du skulle ha klarat detta galant, det är jag helt övertygad om.

Ja jag vill se dig i dans... alladoberna kan bakgrundsdansa och

..förstår vilken grej , tillkallar ett tv -team direkt...sergel, tid och plats säg bara till!

Batbut sa...

Bloggis, jag är en elaking...*s*
A-M, nu har Du än en gång fått det bekräftat - lita på Din intuition.
Morksan, visst är de roliga..
Lena, är det okej med dansen lite längre fram i vår när kylan försvinner? (och kanske några kilon...)