onsdag, januari 10, 2007

Trollmor goes international!

Så har jag då slagit igenom. Utomlands! Undras när jag får börja skriva autografer....*s*

Skämt åsido, hittade en blogg som hade rolig statistik över sina besökare. Hur de hittat dit och var ifrån de kom. Och jag älskar statistik (jag vet, jag är en sjuk människa) så jag var ju tvungen att göra detsamma med min blogg.

Hittade massa spännande order i Svea Rike som jag aldrig hört talas om. Och så 2 besök från Saint Goubain (rätt stavat?) och Zagreb. Hoppas de talar svenska för annars lär de ha blivit lite lätt konfysa...

Och så fick jag ett pikant litet mail. Man ville använda min blogg för marknadsföring. Men så trevligt! Belöningen var iofs inte så stor, men vill det sig väl kunde det bli mycket skönt klirr i kassan. Funderade länge och väl, för namnet på företaget lät helt okej. Inte suspekt alls. Men ordningsmänniska som jag är tog jag mig en titt. Produkterna var väl inte helt ointressanta, men jag tillhör inte direkt målgruppen. Ska jag nu marknadsföra något måste det vara något jag använder själv och mina är vita ibomull, midjehöga och totalt osexiga! Så jag bibehåller min amatörstatus och bloggar glatt på om allt och ingenting. Utan att puffa för vare sig det ena eller andra märket av någonsort.

Annars då? Jo tack. Jobbet? Jo tack. De e mycke nu....*s* Men vet ni vad, jag är på ett så skönt humör att jag nästan blir orolig. Hallå! Var tog mina moods vägen? Har jag blivit vuxen eller vad har hänt? Shit the same, bra mår jag och livet är helt okej. Faktiskt riktigt bra t o m. Och så är jag rödhårig nu. Bara så där.

Men nu dritter jag i er, nu ska jag bejaka min massochistiska ådra och få stryk i Alfapet!

7 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

Så skönt att höra att dina moods har gett sig. Nu är det bara att ladda positiva joner, eller vad det nu är man laddar när man mår bra, till nästa gång... ;-)

Anonym sa...

Godmorgon från Filifjonkan . Så bra att trollmor bara gör reklam för det hon använder själv,,tror vi är många med midjehöga osexiga men sköna. Trevligt att humöret är i topp men det är vardag igen och vi är tillbaka i våra gamla hjulspår tror kroppen saknat det och nu jublar över vardagens återkomst. Morgonkaffet har puttrat ner i bryggaren nu så vi hörs.

Anonym sa...

Mailet som ger dig trisslott? Då kanske ska du se upp? bloggen Ögonblick i norr skriver om detta.

(hhtp://ogonblickinorr.blogspot.com

Anonym sa...

Lycka till med alfapetandet och var försiktig med det där erbjudandet....kolla noga.
Men kul att få...

Batbut sa...

Biggis, jag surfar på en uppåtvår ett tag *S*
Filifjonkan, Du har så rätt så. Min hjärna (och kropp) mår bra av lite aktiviteter
A-M, jag var aldrig nära till att nappa ...*s* . Tack för tipset!
Christina, alfapetandet gick åt h-sicke! Och erbjudandet var trevligt att få, men nej tack. Jag och underkläder är inte rätt kombination *S*

Vi på Kantarellen sa...

Jag har också fått det mailet... och ska jag göra reklam för något som inte intresserar mig, kräver jag nog mer än en trisslott i betalning.

En tre-fyra miljoner.

Batbut sa...

Mamse, vi kanske ska slå oss ihop?