onsdag, januari 17, 2007

Skandal!

I välfärdens Sverige har vi råd med mycket. Väldigt mycket. Men vi har inte råd att låta föräldrar vara hemma med sina svårt sjuka barn. Är det rimligt? Jag tycker det är horribelt!
Jag vet att det startat en hel del aktioner runt om på nätet för att stötta just den här familjen,
bl a auktioner på Tradera. Men det finns säkert andra i samma sits, som inte orkar vända sig till tidningar, som inte pallar att blogga, som bara sitter fast i skiten och inte vet hur de ska få hjälp.
Inte för att jag vet vilken minister som är ansvarig för sådant här, men någon i detta avlånga land (med makt och/eller medial genomslagskraft) borde höja sin röst, slå näven i bordet och bestämt säga ifrån; Det här duger inte, det här är barnmisshandel!

Jag tycker att vi ska starta en budkavel bland bloggarna, kanske vi ändå kan påverka och om inte så känner iaf familjen att de har vårt stöd.

4 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Jag har länkat till Bambi om detta.

Själv känner jag mig alldeles för förbannad att skriva om det.

Anonym sa...

Jag kunde inte ha skrivit bättre! Jag hade inte ord i inlägget om William idag...

Bambi sa...

Yeees!! Tack Skatt!!

Jag blev så oroligt ilsk så jag hittade inga bra ord, på bloggen så jag bad Er andra om dragkraft! Tack för att du hittade ord/språk för det!!

Anonym sa...

Här skriver jag under, direkt!