tisdag, januari 16, 2007

Kanske, kanske inte....

Det cirkulerar runt en ganska rolig utmaning här på bloggen. Kan inte komma ihåg vart jag såg den först, men helt fräckt så "lånar" jag den..... Den kallas:

4 sanningar och 1 lögn

1. Jag har dejtat en bankrånare (han blev snabbt fast för han försökte cykla ifrån polisen)
2. Jag tackade nej till att bli Ophra's föregångare
3. Jag har dansat tryckare med Prins Albert
4. Jag har sjungit solosång a capella på Grands Veranda (och jag sjunger katastrofalt)
5. Jag har blivit biten i rumpan av en fladdermus

Så kom igen nu, gissa på! Vilken är lögnen? Pris? Förutom äran då, njae jag vet inte - en glassmycke kanske? En autograf? En blindejt med Battis? Vi hitt på nåt!

17 kommentarer:

Sara Ödmark sa...

Jag chansar vilt och gissar på trean. Eller femman. Eller trean. Jo, trean.

Morgondimma sa...

Jag tippar på 2 Oprah har ju funnits i evigheter. Du är inte tillräckligt gammal för att ha varit föregångare!!

Anonym sa...

två!

Tar gärna en autograf, tack!

Anonym sa...

femman tror att du har gjort så mycket min vän....men en fladdermus nä....

Vi på Kantarellen sa...

Fladdermusen.... det vet jag är sant.

Men tvåan... nä kanske inte.

Fast känner jag dig rätt, så har du förmodligen gjort alltihop.

Anonym sa...

Först gissade jag på femman men när jag läste mamsams, ok då så tar jag tvåan för det verkar logikt med tanke på din ålder.

Batbut sa...

Fortsätt... fortsätt ... gillar spekulationerna. Svaret kommer...any day! *S*

Anonym sa...

Hepp! Jag tror inte att du blivit tillfrågad att vara programledare för en amerikansk talkshow, så tvåan är ljug. De andra låter helt rimliga. "Morskan"

... sa...

Numero 2 Dear!

Mette sa...

Fladdermusen har du berättat om .... jag tror inte att du dansat tryckare med prins Albert ...

Bambi sa...

Två går bort!

Anonym sa...

Filifjonkan tror att nr 2 är lögn. Jag fick denna utmaning från Hannele på min blogg för ett bra tag sen. Rätt kul, Ha en bra dag

Anonym sa...

Jag gissar på tvåan!

deeped sa...

Jag gissar på ettan bara för att den egentligen är mest sannolik. Vad gäller tvåan så säger du ju inte i vad du kunde blivit Oprahs företrädare så... :) Femman är uppenbarligen sann, och Prins Albert gillar vackra damer så det är knappast något att snacka om. Och solosång på Grand har väl alla sjungit? ;)

Bloggblad sa...

Jag gissar också bort tvåan.

1) med tanke på vilka konstiga typer jag själv dejtade i ungdomen....
2) Just det. Hon är för gammal.
3) Äh, vadå? Jag har dansat tryckare med Carl Anton...
4) Jag har sjungit på Operan i Sthlm - på stora scenen. Fast det var tomt i salongen... :)
5) har du berättat om - Batbut= biten av en bat.

Batbut sa...

svaret kommer imorgon.... tror jag. Är ni nyfikna?

Humlan sa...

Jaa... det var inte svårt, Du är för ung! Alltså nr 2 ska bort!