onsdag, januari 03, 2007

Nästan genant....

Så försöker jag börja det nya året som en vuxen & seriös människa. Vad händer då? Jo tack, jag blir utmanad av en blekgrön kvinna och då jag är lite rädd för sådana så svarar jag raskt...

1. Vad är det fulast plagg du har tränat i? Vad sägs om gummistövlar och bikini? Är det fult nog? Annars kan jag plocka fram andra förträngda minnen som när jag hade en pistagegrönd lycra kroppsstrumpa med utsvängda ben och till det rosa, hemmastickade benvärmare.... Jag slutar nu tror jag!
2. Vilken är den sämsta ursäkt du hört från någon som kommit försent? Möjligen mina egna, jag brukar aldrig vara sen. Dock var den här sanningsenlig, men ingen trodde på den. Jag fastnade med fingret i en våtservettsburk...... Det tog sin tid att frigöra mig....
3. Vilken är den märkligaste boken du har i din bokhylla? Kanske psalmboken från slutet av 1800 talet? Å andra sidan, sett till innehållet är det nog det gamla läkarlexikonet från 20 talet. De teorier som fanns då är lite lätt oroväckande...
4. Vilken vana/ovana tänker du lägga dig till med när du blir gammal och komma undan med ursäkten att du är just gammal? Att fisa utan att skämmas!
5. Hur gammalt är det äldsta klädesplagg du äger och när bar du det senast? Det allra äldsta är min dopklänning och det är väl en dryga 46 år sedan jag sist hade det på mig. Annars kan jag ståta med en balklänning som är 20 år och som var på fest (med mig i) förra året.

Sedan tror jag nog att den blekgröna hann utmana mer eller mindre hela bloggosfären, men de hon missade får gärna svara. Ex.vis Deep/Ed, Bambi, Kimmi och alla ni andra.

5 kommentarer:

PGW sa...

Hihi jag skrämde Battis till ett inlägg :-)

Den där kroppsstrumpan med benvärmare alltså ... bildbevis tack!!

Anonym sa...

Jag stal den helt ärligt...;-))

Mette sa...

Det där med fisa kände jag liksom "was called for". Jag svarade annat för jag ville vara ... hm.... egen (?). Jag har en äldre släkting (min enda)här i Malmö ... hon fiser oavbrutet. Och jag låtsas oavbrutet som om jag är döv.....

Batbut sa...

PGW, alla bildbevis som ev finns är väl inlåsta!
Be my guest Christina!
Mette, vi kan fisa ihop Du och jag! Tack för länken btw.

... sa...

Den som ändå kunde komma i ngt som man hade på sig för 20 år sedan!