fredag, juli 01, 2005

Nu blir jag feminist!

Fy fasiken vilka j*a idioter det finns. En man som suttit frihetsberövad för våldtäkt får över 200.000 kr i skadestånd. Flickan (barnet) som blir våldtaget får 100.000.-! Vilket är värst? Sitta inlåst i några månader eller bli skadad psykiskt för livet? Berövad tilltron på vuxenvärlden, och framförallt män?

Vad ger det för signaler till oss kvinnor?

Jag blir så j*a skogstokig så jag vet inte vad! Fy fan fy fan fy fan!

Nu går jag och skrubbar toaletten - dels blir den ren och dels får jag avreagera mig.

5 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

Åh, det är så vidrigt! Jag får panik när jag tänker på vilka hemska saker som skulle kunna hända min lilla, underbara, oskyldiga körsbärsblomma. Igår började jag faktiskt lite smått att prata om det här med att man absolut inte ska följa med människor som man inte känner (tjejen är 2,5 men tänkte att det kanske är dags - pränta in rädslan, bara!). Vad dom än säger, vad dom än gör - följ aldrig, aldrig med någon du inte känner! Då klappar hon mig på axeln och säger "men dig känner jag ju!". Så, jag har hennes fulla förtroende. Tack! Skämt åsido, har ni några tips på när, var och hur man ska sköta detta inpräntande? Hur gör ni? Är det bra med skrämseltaktik? Det känns ju onekligen som ett måste, i dagens jävla samhälle!

Vi på Kantarellen sa...

Jag vet....jag blir så frustrerad så jag vet inte vad jag ska göra.

Vi på Kantarellen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Vi på Kantarellen sa...

Detta har inget med inlägg att göra, men nu får du faktiskt ta och flytta klart!!! Jag saknar dig!

Batbut sa...

sorry för sena svar, men har varit lite (typ mycket) upptagen med en helvetisk flytt...
Men det är ngt sjukt i sammhället, och vi är j*t flata som inte kan sätta stopp för detta. Vi tycker, pratar m varandra men det är fasiken dags för ngn slags manifestation! Om ALLA kvinnor i Sverige gav fan i att göra NÅGOT i 48 timmar (inget jobb, inget i hemmet, ingen handling osv) så skulle de säkert märkas! Vi skulle bara gå bara gå ut och sätta oss på gräsmattan i 48 timmar (eller kanske 24 timmar räcker)