lördag, oktober 14, 2006

Medaljens baksida....

Har ju försökt trimma mellantrollet till att "slåss" verbalt istället för med nävarna. Det har burit frukt, favorituttrycket som används mot retsamma kamrater är nu "tror Du jag bryr mig".

Kan väl säga att det även används mot fostrande föräldrar.......

Sedan undrar jag lite försynt om det finns någon variant av dressyrskola för troll? Ni vet, en variant à la brukshundsklubben.

En vecka utan skolgång innebär inte bara att den naturliga inneboende energin lagras. Vad som händer är att barnets kropp sätter igång någon form av kemisk process och energin tiodubblas! Och det tar aldrig slut... det gör däremot jag. Tar slut alltså! Påminn mig igen om varför barn är så underbara för just nu har jag lite svårt att komma ihåg det. Kan bero på att jag är utsatt för nattlig tortyr.

Vet ni hur grinig man blir när man väcks mellan 4-5 v a r j e morgon? Svaret är väldigt grinig. Iaf jag. Lägger man sedan till en värkande rygg på detta så får man en sur jäkla käring - moi!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men du! När jag anmälde mig till hunddressyr kursen. Det första kursledaren sa till oss:

- Det är ni som ska dresseras, det är inga fel på hundar.

Ja så är det! Vi fick lära oss du vet.. flockledare och sånt där.

... sa...

Battis: Tänk på deras ögonfransar som vilar mot deras persikokinder när de väl sover :-)

Anonym sa...

Nowadays , this is incisively what I call a helpful webpage. Albeit the hundreds to thousands plus hundreds to thousands of webpages out on that point , it's tough for one to remain exceptional out of the crowd together. But , this internet site has sure enough resolved it posessing it is sufficiency. - bonsai trees

Humlan sa...

Men Stackars Dig!

...kan man inte skaffa sådanadär hamsterhjul i storformat och låta barnen springa sig trötta i dom? Så gör dom av med energin och kanske t.o.m sover hela nätterna!? (Den kan ju driva teven eller nå't, så blir dom motiverade.)

The Female Dinousaur sa...

Kom hit och jaga katter en helg, så kanske brudarna däckar! :-)

... sa...

Undrar om Humlan och Biggis kan ta sig an en energisk Loppa oxå... En mer eller mindre spelar väl ingen roll eller? ;-)

Batbut sa...

A-M, ja ja ja ja... jag vet! *S*
Kimmi, har mumlat "ögonfransar ögonfransar ögonfransar" som en tok...
Humlan, bra idé! Ska jag genast undersöka
Biggis, november? Vi kan när som
Kimmi, vi kan väl be dem ordna ett litet läger så får vi se hur det går...*s*