tisdag, oktober 10, 2006

Strange...

Ibland blir jag orolig för mig själv. Vaknar kallsvettig mitt i natten. Hjärtklappning och jag undrar vad som väckt mig. Ett ljud? Sedan börjar hjärnan komma ikapp och jag inser att det var en mardröm. En väldigt underlig sådan...

Jag är i Alaska och campar uppe i bergen (bara en sån sak, jag campa?) med de små trollen. Vi står på en stor höjd och ser ned mot en vacker sjö. Plötsligt kommer en man springandes i vild panik och kastar sig i sjön. Och det är inte vilken man som helst, det är James Woods.

Efter honom kommer en megastor grizzlybjörn och med några snabba simtag är björnen ikapp, sväljer James Woods i en mumsbit. Då helt plötsligt inser jag att svärfar simmar runt i sjön, iförd golfklädsel. Även kepsen är på. Den är rosa.

Jag skriker som en galning för att få svärfars uppmärksamhet, men svärfar vinkar avvärjande. Han är inte orolig. Han är ju golfspelare! Han vet hur vinden blåser, så att han kan undvika att björnen får vittring på honom. Och det fungerar ganska bra. Ända till svärfar börjar simma på rygg och simmar rakt in i björnen, som vänder sig om med ett vrål...

Då vaknade jag. Fritt fram för tolkningar tack. I övrigt kan jag meddela att jag har ryggskott. Igen. Jag är på tok för gammal att stå på Nalen och digga musik mitt i natten....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Maran har vart lös i natt tydligen hon var på mig med vaken sen halv 4 idag usch vägade inte somna om ,,,skall gräva ner maran i min trädgård sen något stör oss just nu

PGW sa...

Vad det än är du äter innnan du går och lägger dig, så ska du nog inte äta det ...

... sa...

...eller dricka... ;-)

Okej, du får ta värkpillret till ryggen ist. Hoppas i alla fall att du hade roligt trots läskiga drömnallar efteråt.

Tolkning: Hungrig nalle som är modemedveten och vill ha rosa golfmössa?

Bambi sa...

Aj!! Det som är så ont...Hoppas det var en lyckad fest, drömmarna ger jag mig inte på! :-))

Tips dock! Du behöver en drömfångare! Japp, så är det!

Anonym sa...

Nån drömtydare är jag då rakt inte. Men man brukar ju säga att man bearbetar vardagen i drömmarna.
Genast blir jag nyfiken på vad du har för dig...

Kram ;)

Batbut sa...

Filifjonkan, hoppas Din metod fungerar så vi får sova *s*
Okej PGW, inga mer roliga svampar alltså?
Kimmi,tror Din drömtolkning är helt korrekt....
Bambi, lyckat var det och ont gör det. Kimmi är min drömtydare *s*
Myra, det är just det! Undrar hur svärfar och grizzlyn dök upp. För att inte tala om James Woods.... mysko!