tisdag, oktober 17, 2006

Till Lilltrollet

Nu sover Du mitt lilla söta troll. Sista dagen som fem åring och hela Du har idag lyst som solen själv. Av glädje och förväntan över att äntligen bli sex år. Till helgen vankas prinsesskalas med rosa, glitter och flärd. Precis som sig bör när liten tös blir stor flicka.

Att se Dig är en lisa för själen. Så trygg i Dig själv, alltid ett skratt på lut och med en outtömlig energi. Nyfiken på allt nytt, sugen på att lära. Vill växa fort fort och kunna allt själv. Men ändå finns där min lilla bebis ibland. När tröttheten kommer över Dig, när själen behöver vila eller när ömheten behöver tankas upp.

Då kommer Du upp i famnen, kramig och persikolen. Full med kärlek. Full med längtan efter livet. Full med glädje. Och jag är glad att jag fått träffa Dig. Att få vara Din mamma och vara med Dig på Din resa mot framtiden.

Jag älskar Dig mitt lilla, fina troll!

6 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

Snörvel! :´-)
Vackert och känslosamt, som alltid när du skriver om dina små troll. Krama dom, och hoppas födelsedagskalaset blir jättefint och superrosa! Och kram på dig!

Anonym sa...

snörvel här också. Vackert och poetiskt.

Monica med yffen sa...

Jag torkar en tår...

Stor kram till födelsedagstrollet!

... sa...

Suckar av rörelse!
Sådana små prinsessor är det finaste som finns!

Mette sa...

Åh jag blir alldeles lipfärdig..... sigh...

Bambi sa...

Sååå vackert! Stor grattis kram till Lilltrollet!