måndag, oktober 02, 2006

Trollteori

Mellatrollet: Mamma, varför sov Du och pappa borta för?
Trollmor: För vi firade bröllopsdag och vi ville fira
Lilltrollet: Varför fick vi inte följa med för?
Trollmor: För vi ville fira själva, vara ensamma en stund
Mellantrollet: Men jag tycker vi borde fått vara med
Lilltrollet: Gör jag med!
Trollmor: Men ni var inte med när vi gifte oss, så det här var för pappa och mig bara
Mellantrollet: Men vi var faktiskt med!
Trollmor: Gumman, det var ni inte
Lilltrollet: Det var vi visst! Eller hur mellantrollet?
Trollmor: Älskade gummor, det var ni inte.
Mellantrollet: Det var vi visst!
Trollmor: Men hur då?
Lilltrollet: Som frön! Hos pappa!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Smart.
Vad svarar man på det liksom...
:)

Anonym sa...

Filifjonkan blir mållös totalt.

... sa...

Som frön! Som i BUSFRÖN! *skrattar*

Mildamakter sa...

*asg* - dina trollisar är helt enkelt obeskrivbara. Tack för alla goda skratt du/de ger oss! :o)

Bambi sa...

Jiises! Du har inte en suck ;-)) Hur kul ska det inte bli om dådär 10 år??!! *flinar* (fast snällt!)

The Female Dinousaur sa...

Dom har totalkoll, dom där Trollen! :-)

Anonym sa...

Just love 'em! They're flippin' brilliant. *s*

Tankevågor sa...

Självklart att de var med!

Batbut sa...

Dessa små damer har örnkoll! Och är verbala som attans, debatterar med liv och lust i kombination med en extrem envishet... Jag älskar dem vansinnigt, men de suger musten ur mig.... Dock var de INTE med..... denna gång *s*

... sa...

Man vet väl inte ordet av förrän det sitter två småtroll i regeringen en vacker dag! Det skulle bli mig ett (intres)sant nöje att få tjäna under dessa statsöverhuvuden!

Batbut sa...

Kimmi, om Du är snäll så kanske Du får bli talman/kvinna! *s*