tisdag, oktober 02, 2007

Tokig trollmor!

Mellantrollet: Mamma, varför är Du så tokig?
Trollmor: Är jag tokig? Hur då menar Du? För att jag busar?
Mellantrollet: Nej, Du är bara tokig.
Trollmor: Okej, tokig när jag blir arg eller hur menar Du?
Mellantrollet: Nej, inte så. Bara tokig
Trollmor: Okej, är det bra eller dåligt tokig?
Mellantrollet: Egentligen inte bra, fast inte så allvarligt
Trollmor: Aha, men om det är något jag är tokig på som inte är något bra så behöver jag Din hjälp att ändra på det
Mellantrollet: Hur då mamma?
Trollmor: Ja, om Du t ex förklarar hur jag är tokig så att jag förstår. Annars kan jag ju inte ändra på mig.
Mellantrollet: Aha. Om vi säger så här t ex så vet Du ju att Du har många böcker.
Trollmor: Ja, det har jag
Mellantrollet: Och det är ju ganska ordning på dom, dom står snyggt och så
Trollmor: Jaaa???
Mellantrollet: Och Lilltrollets böcker står också snyggt i hennes bokhylla
Trollmor: Jaaaa?
Mellantrollet: Men titta på mina! Dom står ju huller och buller, i fel färg och så.
Trollmor: Ja, det gör dom. Men Du läser ju Dina böcker ofta och så kanske Du inte tänker på var Du ställer dom.
Mellantrollet: Men det är ju därför Du är tokig! För att Du är så stökig.
Trollmor: Jag är stökig? Nu förstår jag inte
Mellantrollet: För att Du inte städat mina böcker!

2 kommentarer:

Ankan sa...

Barns logik är ibland lite svårförutsägbar *garvar*.

Maggisen sa...

Underbart! Helt logiskt, det ääär ju mamma som städar *skrattar*